Ens emocionem, dialoguem, practiquem, manipulem i juguem!

Aquest curs a l’escola la Vitxeta s’ha començat el projecte Innovamat des de primer de primària fins a sisè. Aquesta proposta parteix del diàleg matemàtic i la manipulació de diferents materials (pissares màgiques, bitllets i monedes, targetes numèriques, cubets, applets…), amb l’objectiu que l’alumnat aprengui els continguts i desenvolupi la seva competència matemàtica. Els nens i les nenes practiquen de manera autònoma i individualitzada i també en petit i gran grup.

Cada setmana es realitza 4 sessions d’Innovamat: dues sessions de laboratori de nombres, una sessió d’aventures i una última sessió de plataforma.

• Laboratori de nombres

En les sessions de laboratori de nombres es treballa la numeració i el càlcul. Cada sessió consta de tres parts:

1. Escalfament: es presenten els conceptes mitjançant preguntes i el joc. Es generem situacions que despertin la curiositat i les ganes d’aprendre de cada nen i nena.
  2. Conversem: s’aprofundeixen les estratègies mitjançant el diàleg i la manipulació. També es fomenta al descobriment i a l’intercanvi d’experiències.
  3. Enregistrem: l’alumnat deixa constància per escrit i de forma individual les estratègies que ha descobert amb anterioritat.
  • Aventures:

En la sessió d’aventures es treballa la resta de blocs: mesura, espai i forma, relacions i canvi i estadística i atzar però sempre es tindrà en compte la numeració i el càlcul. Les aventures es presenten amb uns vídeos que introdueixen el repte, el problema… que l’alumnat haurà de resoldre.

• Plataforma:

I per últim, es realitza una sessió de plataforma. Individualment, cada alumne i alumna entrarà a l’aplicació d’innovamat que li permetrà posar en practica tots els conceptes treballats prèviament a l’aula. L’aplicació s’adapta a les necessitats de l’alumnat i, a més a més, ofereix ajudes per a poder realitzar-les.