Els Espais d’Aprenentatge a P3

Les classes de P3 s’organitzen en diferents zones o espais on hi ha disposats a l’abast de l’infant diferents materials amb una intecionalitat educativa concreta. Espais que responen a les necessitats que els nens tenen per a poder créixer en el sentit més ampli de la paraula. Els espais que hi ha en aquest moment a l’aula són: el d’investigació, les taules sensorials, l’escenari de construcccions, el d’art, la biblioteca i la taula de llum.
En conjunt, tenir l’aula disposada de manera que els infants puguin fer diferents coses en un mateix temps, brinda moltíssimes oportunitats, imprescindibles dins el context educatiu; com autonomia en l’aprenentatge, capacitat de decisió, aprenentatge per interacció, enriquiment mutu, respecte dels interessos i de les necessitats de l’infant per a poder créixer, l’adult com a acompanyant…

En aquestes primeres edats els nens volen explorar, assajar, construir, descobrir, fer i desfer, imaginar, provar, aproximar, moure’s, …. per tant els espais i els seus materials els han de donar l’oportunitat de dur a terme aquestes accions, i no en solitari, ja que l’aprenetatge no és un acte que es produeixi individualment. L’enriquiment mutu, el posar-nos d’acord, la complicitat amb els companys, el treball compartit, l’organització del que els nens volen fer, el compartir rialles, descobriments… són moments que es donen en el procés de convivència i d’aprenentatge.

Els infants de P3 s’acaben d’iniciar en la descoberta dels seus companys i en les situacions d’aprenentatge compartit, però de ben segur que amb el temps les situacions seran més i més riques.

En aquesta entrada us presentem l’espai d’investigació i la taula de llum.

Segons Loris Malaguzzi “Nuestra tarea es ayudar a los niños a que suban sus propias montañas lo más alto posible. Nadie puede hacerlo”.

Aquesta manera de conviure a l’aula ofereix temps a l’infant per explorar, per sorprendre’s i emocionar-se, tot construïnt el seu pensament.
Una mostra fotogràfica dels diferents moments: