EL LLIBRE PROTAGONISTA DEL MES DE MAIG

DSC06739En aquest espai trobareu llibres relacionats amb: un tema, una festa, una celebració o un dia en concret (Dia Mundial de la Poesia, de la Pau…). Es renova mensualment. És una bona oportunitat per tal de conèixer el fons de la Biblioteca de l’Escola aprofitant la connexió amb l’entorn.

EL MES DE MAIG EN MOTIU DE LA CELEBRACIÓ DE:

EL DIA ESCOLAR DE LES MATEMÀTIQUES (12 DE MAIG)

Proposem 2 llibres

UN PROBLEMA DE CONILLS: llibre inspirat en el problema plantejat al segle XIII pel matemàtic Fibonacci, que imaginava un camp on els conills es reproduïssin constantment.Un llibre que és al mateix temps un calendari (de fet, té els forats fets per poder-lo penjar de la paret) on cada mes el nombre de conills al “Prat Fibonacci” (tot el llibre és ple de referències al matemàtic en qüestió) augmenta segons la progressió en qüestió (1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, etc…). A més a més del “problema” matemàtic, el “problema” del títol també fa referència a que cadascun dels mesos de l’any, els conills pateixen un problema diferent: al gener la soledat, al febrer el fred, al març la paternitat, a l’abril la pluja… i així per cadascun dels mesos de l’any.

FIBONACCI EL SOMNIADOR DE NOMBRES: a la Itàlia medieval, vivía un nen anomenat Leonardo Fibonacci, que somniava de dia i de nit amb els números. Ell era un somniador i la gent no l’entenia. Quan va créixer va viatjar per tot el món, descobrint que hi havia altres maneres d’escriure els números. i va estudiar tot el que va poder sobre ells. Fibonacci va veure que moltes coses a la natura, des del nombre de pètals en una flor a l’espiral d’una closca, semblen seguir un patró determinat. Va descubrir la seqüència Fibonacci i va ser un dels grans matemàtics de la història.