El futur de la Revistxeta

El passat dia 24 d’abril es va dur a terme una reunió per a decidir el futur de la nostra revista escolar, la Revistxeta. La directora de l’escola, Maria Horra, va convocar tots els pares i mares que han format part de la comissió Revistxeta en edicions anteriors (i que encara formen part de la nostra comunitat educativa) i els voluntaris d’aquest curs escolar, així com els mestres de la Comissió de Projecció Exterior com a representants també del claustre de l’escola.

La nostra estimada Revistxeta va néixer el curs escolar 2008-09 i el darrer número publicat és del juny de 2018. La seva publicació ha estat sempre en col·laboració estreta amb l’AMIPA de l’escola i gràcies al voluntariat de pares i mares que s’han dedicat a dissenyar i cercar centres d’interès, a buscar i recollir articles i fotografies dels diferents sectors de la comunitat educativa, a corregir, a maquetar i dissenyar el producte final, i a buscar espònsors, entre altres tasques.

Malgrat la nostàlgia per la feina ben feta, i com a proposta dels mestres de la Comissió de Projecció Exterior amb el vistiplau de l’equip directiu, per diversos motius s’ha acordat que de moment s’interromprà aquesta publicació. No és només per un tema econòmic i de sostenibilitat (estalvi energètic i de material), sinó que també per una despesa de personal. Els pares/mares que se n’han fet càrrec en les darreres edicions hi han dedicat moltíssimes hores en un temps límit. D’altra banda, tot i que la Revistxeta ha estat sempre una revista de gran qualitat pels articles publicats i per l’estètica, que ha anat millorant any rere any, considerem que actualment és poc significativa pels nostres alumnes. Els temps canvien i la majoria d’articles es publiquen abans digitalment a la pàgina web de l’escola, un web que actualment és més actiu que en cursos anteriors. També des de l’escola es comparteixen notícies a través de les carpetes de compartir dels diferents cursos. I aquests són mitjans que aconsegueixen la immediatesa de la notícia i alhora esdevenen contextos més propers i significatius per al nostre alumnat.

No obstant això, l’escola es compromet a seguir treballant per un web viu, productiu i actual amb articles que puguin ser d’interès per a tota la comunitat educativa i que esdevingui una finestra oberta a l’escola, objectiu que compartia amb la Revistxeta. I evidentment, el compromís també s’entén per la cerca d’oportunitats de crear contextos significatius pels nostres alumnes per comunicar, com és el cas de l’experiència iniciada aquest curs de l’equip de reporters/es web.

Amb la il·lusió de seguir treballant per compartir amb totes les famílies tot el que passa a l’escola, voldríem agrair molt la tasca duta a terme per totes les persones involucrades en la publicació de la Revistxeta. Una revista que forma part de la nostra història i que sempre ens ha fet sentir orgullosos de la feina ben feta.

Gràcies al Josep Ollé, Montse Barrot, Alfred Monreal, Geni Medina, Marta Barceló, Noelia Pecino, Mònica Pous, Àngels Folch, Lina Medina, Ivet Batet, Yolanda Fernández, Josep Creus, Laia Arriols, Verònica Bonillo, Marta Sureda, Eva Castro, Galo Bertran, Oriol Folgado, Laura Sentís, Carles Ribas, Merche Boix, Severí Vila, Toni Ballester, Agnès Toda, Marta Franco, Alba Rodrigo, Esther Adell, Maite Boronat, Oriol Pujols, Mar Andreu, i a tot el claustre de mestres de l’escola que d’alguna manera o altra heu participat en l’edició de la Revistxeta. Disculpeu si ens deixem algú; hem elaborat el llistat a partir dels noms que apareixen a totes les “revistxetes”.

Aprofitem també l’avinentesa per recordar que el nostre web té l’opció de subscriure-s’hi. És un pas molt senzill per poder rebre a l’instant els articles publicats. Només cal que poseu la vostra adreça electrònica i la subscripció es farà efectiva de manera totalment anònima. No ho dubteu, feu-vos subscriptors i estareu al dia de tot el que passa a l’escola.

Moltes gràcies

Per qualsevol dubte o comentari, podeu contactar amb nosaltres a lavitxeta.net@gmail.com

Comissió de Projecció Exterior