Dijous Gras a la Boca de la Mina

Per a celebrar el dijous Gras, tots els alumnes de primària, com cada any, hem anat d’excursió a la Boca de la Mina.

Aquest any els alumnes de 6è han tingut la iniciativa d’explicar-nos la història de la Boca de la Mina i els jocs que feien allí els nostres avis i àvies, i pares i mares quan eren petits. Un grup de sisè ha anat amb cada grup-classe per tal d’anar-nos-ho explicant durant tot el trajecte pel mateix passeig de la Boca de la Mina. Ho han fet genial! Molt interessant tot el que ens han explicat amb l’ajuda d’unes fitxes que havien preparat a classe i amb dibuixos i imatges explicatives. Ens han explicat l’origen de la Boca de la Mina, el funcionament de l’antic molí de farina, i l’ús que se’n feia del racó de la Mina no fa gaires anys, tot això ho havien après gràcies a la sortida a la Boca de la Mina que van fer al novembre.

Quan hem arribat, hem esmorzat la coca de llardons, l’entrepà de botifarra o el que sigui que ha portat cadascú, típic de Dijous Gras.

De tornada a l’escola, hem sortit tots al pati a jugar amb alguns dels jocs que havien preparat també els alumnes de 6è. Gràcies!