Celebrem el Dia dels Músics

Aquest dimarts 22 de novembre a la tarda, a l’escola celebrem Santa Cecília, patrona dels músics. És un acte on els alumnes de 1r a 6è ens cantaran cançons i ens representaran audicions que han treballat a l’aula amb la mestra de música de l’escola, la Montse Estopà. És un acte intern, per manca d’espai i perquè hi assistim tot l’alumnat de l’escola com a públic, però aviat podreu veure un reportatge fotogràfic a la nostra web.

El 22 de novembre se celebra el Dia dels Músics en honor de Santa Cecília, la seva patrona, el dia del seu naixement.

Durant segles, aquesta diada es commemorava amb una processó amb tota classe d’instruments.

A l’Edat Mitjana, se la representava en innumerables imatges: tocant l’orgue o l’arpa, i cantant. Pintors com Rafael i Rubens van inspirar-se en la santa i, al llarg del temps, músics com Bach, Händel, Purcell, Rossini o Chopin van declarar-se sota la seva protecció.

Visca la música!