Beques Menjador – Curs 2022/23

El proper dilluns 23/05/2022 està previst que surti publicada la convocatòria de subvencions de menjador escolar per la curs 22-23.

En aquest moment ja hi ha el tràmit a la web de l’Ajuntament activat, però només en mode d’informació. https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/49418

Està previst que des de l’Ajuntament s’enviï als sol·licitants de la convocatòria anterior un email / SMS informatiu el proper dilluns a primera hora del matí. I el dimarts dia 24/05/2022, un altre email / SMS (sempre que es disposi de tota la informació necessària) amb l’enllaç per poder presentar la sol·licitud mitjançant la modalitat de signatura remota, que es podrà utilitzar sempre que no hagin sofert cap variació en la composició de la unitat familiar i en la documentació presentada en la convocatòria del curs escolar 2021/2022.

Les sol·licituds es poden presentar des de l’endemà de la publicació de manera telemàtica i presencialment demanant cita prèvia. (Ambdós es podran tramitar mitjançant l’enllaç esmentat anterior quan ja estigui publicada la convocatòria).

El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 18 de juny.

Informació de la convocatòria:

Requisits:
Pel que fa als requisits de la subvenció del curs 2022-2023, el llindar de renda aplicable és el mateix que el de la convocatòria anterior:

• Primer adult (sustentadors principals): 11.365,60 euros.
  • Segon adult (sustentadors principals): 5.682,80 euros.
  • Altres adults diferents dels sustentadors principals: 2.841,40 euros.
  • Per a cada nen/a de la unitat familiar: 3.409,70 euros.

Sol·licituds:
Com l’any passat, el tràmit de sol·licitud de l’ajut per al curs 2022-2023 es pot fer via telemàtica o presencial i el model de sol·licitud pot ser abreujat o ordinari.

PROCEDIMENT ABREUJAT:
Adreçada a les persones sol·licitants d’ajut individual de menjador que no hagin sofert cap variació en la composició de la seva unitat familiar i en la documentació presentada en la convocatòria del curs escolar 2021/2022.
En aquest supòsit es declararà de forma responsable, mitjançant el tràmit abreujat, que no s’han produït modificacions en les dades que consten a la documentació presentada en la convocatòria anterior.

PROCEDIMENT ORDINARI:
– Per les famílies que no estan dintre del grup anterior (no van presentar la sol·licitud l’any passat o han sofert algun canvi, com per ex. En la composició de la unitat familiar, escolarització d’un nou fill/a, etc)
– caldrà emplenar el MODEL NORMALITZAT de sol·licitud i aportar la documentació corresponent segons la seva situació.

Terminis:
El termini durant el qual es podran presentar les sol·licituds de subvenció serà el següent:
– Per via telemàtica des de l’endemà de la publicació al BOPT de la convocatòria i fins el dia 18 de juny de 2022 (del 24/05/2022 al 18/06/2022).
– Per via presencial es podran presentar des del 24 de maig de 2022 i fins el dia 18 de juny de 2022.
Sol·licitud cita prèvia: https://citaprevia.ubintia.com/reus/#nbb

Valoració de les sol·licituds presentades:
1) Subvenció Generalitat segons requisits, criteris i barem establert i únic per tot Catalunya.
2) Complement Ajuntament segons requisits, criteris i barem establert per l’Ajuntament.
Els CRITERIS de la generalitat no han variat respecte l’any passat.
Es consolida la subvenció del 70 % del cost del servei de menjador per part de la Generalitat.