Avui canviem el món amb Xavi Ciurans de Gertrudis – Reporters i reporteres web

Ja sabeu que tenim uns reporters i reporteres que s’adapten a tot i hem gravat una tercera entrevista online. Durant aquest darrer trimestre, l’equip de reporters i reporteres web hem seguit treballant perquè res no ens atura. Vam començar amb Ens veiem les cares amb la Carol, vam continuar amb Parlem de l’Àliga de Reus, de les llambordes a la passió per la festa major i ara ens acomiadem amb una entrevista que ens feia especial il·lusió: al Xavi Ciurans de Gertrudis, pare també de l’escola.

Aquest treball de reporters és un treball de grup, de planificació, d’escriptura, de comunicació oral, de posada en escena… un treball molt ric en molts àmbits, i en aquest cas hem demostrat que el treball d’equip dona molt bons fruits. Una experiència fantàstica per a tots els que hi hem pogut participar. I els reporters i reporteres voluntàries d’aquest curs que no heu pogut participar en la preparació de cap entrevista, no patiu perquè si el projecte continua, sereu els primers convocats pel curs vinent. Així i tot, teníem una entrevista a un veterinari planificada pel març, però que no ens ha estat possible organitzar i que confiem que pugui ser l’entrevista que inauguri el curs escolar.

Uns reporters i reporteres que minuts abans tenien nervis, vergonyes, i moltes emocions a flor de pell, però des del moment que el Xavi va entrar en escena, tots mostraven cara de satisfacció, sobretot pel procés dut a terme, i per la simpatia del nostre entrevistat.

Com a equip de reporters hem fet altres entrevistes a músics i cantants, però aquest divendres 22 de maig ha sigut el torn del Xavi Ciurans de Gertrudis, cantant que ens ha acompanyat amb les seves cançons durant aquest confinament amb els seus missatges positius i alegres.

El Xavi Ciurans és un cantant d’un grup de música que es diu Gertrudisdiuen els reporters només iniciar l’entrevista.

Gertrudis és un grup de música de la Garriga (Vallès Oriental) consolidat l’any 2004 amb el seu primer disc Teta. L’estil musical que els ha definit és la rumba catalana, i tenen temes tant en català com en castellà. Tres amics Xavi Ciurans (veu), Xavi Freire (veu i guitarres) i Edu Acedo (veu i violí), que formen el nucli dur de la banda, van començar el projecte musical quan encara anaven a l’escola. Eren amics del barri que compartien amistat. Amb tan sols 18 anys i sense metes ni objectius concrets van decidir dedicar-se de forma més intensiva al grup.

Moltes gràcies al Xavi perquè ens ho ha posat tot molt fàcil. Si abans alguns reporters ja es pronunciaven com a fans de Gertrudis, ara encara en som més fans i hem ampliat el grup. Ens ha encantat coneixe’t una mica més, saber del teu passat musical, conèixer els teus gustos i saber com mires el futur incert, i tot molt ben acompanyat pel petit Lluc i el Blai que també ens ha regalat més d’un somriure.

I com sempre amb l’ajuda inestimable de les mares voluntàries que han participat en la preparació d’aquesta entrevista online i sempre amb la il·lusió i les ganes que hi posen: la Noemí, mare de l’Aniol i el Lluc, la Raquel, mare de l’Èlia i el Roc, la Núria, mare del Jordi i de l’Adrià, i la Paola, mare de la Júlia. Moltes gràcies a totes. I també moltes gràcies als reporters i reporteres que heu fet molt bona feina: Èlia, Aloma, Joel, Ton, Lola, Mireia, i Aïda, i també a les seves famílies que amb tot el suport tècnic i organitzatiu ho han fet possible.

I ens acomiadem amb una versió nostra de la cançó de Gertrudis que encapçala el titular perquè la música ens transmet molt i ens va vibrar, i perquè desitgem que el Xavi i totes les persones que es dediquen a la música i que tan bé ens han acompanyat durant els dies més foscos de confinament, trobin com canviar el món davant d’aquesta incertesa que els acompanya. Gràcies Xavi!

“Guardem aquests moments
On el nostre cos escoltava atentament
Guardem aquest instant
On tots junts ens mostràvem admirats”

Guardem-ho ben tancat
Dins el record del passat
Que tornarem a obrir
Quan l’escalfor del sol torni a sortir

Avui, avui canviem el món
Des de l’habitació
Avui no ens movem d’aquest racó

Avui, avui canviem el món
Sense moure’ns fem el gest
Més important de l’univers

Si voleu la resposta d’alguna de les següents preguntes del guió, us convidem a veure el vídeo de l’entrevista, tot i que al vídeo veureu que de preguntes al final en vam fer algunes més. No us la perdeu!