Atxim, atxem comencem!

Onomatopeies, metàfores visuals, línies cinètiques, vinyetes, pla general… totes aquestes paraules i d’altres l’alumnat de 4t ja les té al seu calaixet personal. 

Aquest segon trimestre s’ha treballat el text narratiu: el còmic. Per iniciar l’activitat s’ha fet un kahoot amb els nens i nenes per saber què sabien sobre el còmic. 

Després se’ls ha fet la pregunta: us agradaria crear un còmic? La resposta va ser molt positiva per part de tot l’alumnat. 

Doncs posem fil a l’agulla! Cada alumne va portar un còmic a l’aula i va poder observar les vinyetes, els diferents tipus de lletra, les imatges, els personatges, el diàleg, els plans… totes les característiques pròpies d’un còmic.

Per entendre millor els diferents plans i enfocaments de les imatges, en petit grup, se’ls va donar una càmera de fotos (quina odissea, una càmera no tàctil!) i l’alumnat va haver de sortir al pati i realitzar diferents fotografies dels diversos plans i enfocaments treballats. Ells i elles eren els protagonistes de les fotografies, uns petits grans artistes! Després van haver de compondre una presentació amb diapositives amb les diferents imatges i amb el nom de cada pla o enfocament. Podem dir que ja són un experts! 

Una vegada que ja eren coneixedors de tots els elements que formen el còmic i per donar una major significativitat a l’activitat era el moment de crear-lo.

Amb petit grup l’alumnat havia de pensar una història, uns personatges, un diàleg… i un cop pensat ho van plasmar en una plantilla de sis vinyetes. 

Perquè tots els nens i nenes puguin gaudir del resultat final dels diferents còmics s’ha realitzat una petita exposició al passadís de l’escola.

Aquesta activitat ha permès que coneguin el món del còmic i, a més a més, podem dir que són uns grans lectors de còmics.

Per últim, tots els coneixements adquirits del còmic s’han pogut aplicar en altres assignatures com ara la plàstica (s’ha treballat el punt d’enfocament, els rostres dels personatges segons el seu estat d’ànim, les línies cinètiques…) i en el projecte de medi natural i social (s’ha analitzat diferents anuncis buscant els diferents tipus de plans i enfocament que utilitzaven.).

Toc-Toc, esperem que us hagi agradat la nostra activitat!