3r i 4t a l’audició “Bufa la fusta”

La setmana passada els alumnes de Cicle inicial anaven al Teatre Bartrina, i aquesta setmana ha estat el torn dels alumnes de Cicle mitjà, que han anat a gaudir de l’audició “Bufa la fusta” a càrrec de Camerata XXI.

Si el primer instrument que vam tenir els humans va ser la nostra pròpia veu i el segon van ser els instruments de percussió, no hi ha dubte que el tercer va ser un instrument de vent, segurament una canya de bambú. El vent sempre ha fet xiular les canyes i nosaltres l’hem volgut imitar. T’apropes al riu, talles una canya i hi bufes dins. Potser a la primera no sona, però quan ho proves uns quants cops segur que trobes la manera de fer-la sonar.

Els instruments de la família del vent fusta es classifiquen en tres grups en funció de la manera com produeixen el so: les flautes (també anomenats instruments de bisell), els clarinets (també anomenats instruments de canya simple) i els oboès (anomenats de canya doble).