4 anys ajudant a famílies a aprendre el Català a l’escola

Ja són 4 els cursos que anem acompanyant a un grup, cada vegada més nombrós, de famílies de l’escola perquè millorin i aprenguin català.

Aquest grup es va originar el curs 2012-2013 però no va ser fins el 2013-2014 que vam començar a consolidar l’aprenentatge del Català. Amb l’ajuda de la Montse, la Maite i la Lourdes, voluntàries del Consorci de Normalització Lingüística (CNL) hem aconseguit moltes coses al llarg d’aquests anys, però sobretot que les famílies assistents obtinguin en finalitzar el curs un certificat de 40 hores de formació.

Aquesta col·laboració entre el CNL i l’escola a permès, acumular experiència i millorar cada vegada més l’oferta d’activitats d’expressió oral del català mitjançant pràctiques de conversa amb l’ajuda, inicialment de famílies de l’escola, i finalment amb voluntaris que el mateix Consorci ens ha facilitat.

Aquestes activitats es duen a terme els dilluns de 15h a 16:30h a la sala de mestres estant obertes a qualsevol família del centre que vulgui aprendre i/o millorar l’idioma.
És ara doncs que després d’aquest temps ja som un dels 20 centres escolars que formen part del programa pilot que el Govern impulsa amb el projecte “Tallers de llengua i socialització de famílies en l’entorn educatiu” i del que us fem ressò amb aquesta entrada al Blog.
El Consorci per a la Normalització Lingüística, el Departament d’Ensenyament i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i signen un conveni de col·laboració per a la realització dels tallers.
Si voleu llegir més, cliqueu en aquest enllaç.