Del monograu al multigrau – Cap a on anem?

“L’AULA MULTIGRAU ENS MOSTRA COM PODEN SER
APROFITADES LES FORTALESES QUE COMPORTA EL FET
QUE ALUMNES D’EDATS DIFERENTS APRENGUIN JUNTS,
SENSE QUE AIXÒ REPRESENTI SACRIFICAR EL RESPECTE CAP AL PROPI RITME D’APRENENTATGE”

A l’escola Antonio Machado sabem que el coneixement profund, el coneixement que recordem i que ens és útil a la vida, i el que al cap i a la fi, ens connecta amb la vida i el món que ens envolta, és aquell que necessita temps, que necessita trobar els moments per connectar i interconnectar el que sabem amb el que pensem i reflexionem, i amb tot allò que imaginem i que fem servir per resoldre problemes quotidians.

I TOT AIXÒ… PER QUÈ?

Sabem, per experiència, que aprendre implica temps, temps valuós i ric en experiències i sabers que neixen de les necessitats de cada infant. Per això, si dediquem temps, esforços, ganes i coneixements per provocar situacions significatives, contextualitzades que formen part d’un món global i dinàmic i que està en constant canvi, perquè quedar-nos amb la idea que els infants només poden estar al llarg de l’escolarització amb els seus iguals? per què no pensar que podem oferir-los millors oportunitats d’aprenentatge i experiències tot relacionant-se amb altres nens i nenes d’altres edats? a l’escola Antonio Machado estem preparats i preparades per fer una passa endavant… ens ajudeu?

ENS FORMEM

El claustre de l’escola portem ja quasi 4 anys formant-nos, dialogant i conversant, prenent decisions, donant valor als elements fonamentals de l’organització multigrau per continuar millorant. Tenim la sort que des de l’inici d’aquest procés d’aprenentatge, ens acompanyin dues formadores com són la Laura Domingo Peñafiel i la Núria Carrete Marín  professores de la Universitat de Vic, investigadores en l’educació en el món rural, les aules multigrau i renovació pedagògica en els centres educatius entre d’altres titulacions i projectes en els que es troben actualment treballant.

Durant el curs 2019-2020

El consell de direcció format per l’equip directiu i les 3 coordinadores dels cicles iniciem la formació amb la Laura Domingo.

Durant el curs 2020-2021

Continuem el treball per construir les bases de l’organització multigrau i a prendre decisions que ens permetin continuar construïnt i millorant el projecte educatiu de l’escola.

Durant el curs 2021-2022

El consell de direcció i tot el claustre continuem la formació amb la Laura Domingo. Necessitem dialogar, conversar i parlar molt sobre multigrau i quines són les fortaleses del projecte educatiu que actuen com agents facilitadors, i les aquelles febleses que ens poden desestabilitzar, però que necessitem reconvertir en oportunitats de canvi que ens portin a la construcció de l’estructura pedagògica del treball globalitzat.

Durant el curs 2022-2023

El claustre continuem la formació amb la Laura Domingo i la Núria Carrete per posar la mirada en aquells aspectes i elements més concrets, per prendre decisions organitzatives i funcionals, per dissenyar propostes pedagògiques que es puguin desenvolupar a les aules multigrau tot aportant la nostra experiència en el treball globalitzat.

Durant el curs 2023-2024

L’alumnat d’I4 i I5 formen els primers grups multigrau. D’aquesta manera sorgeixen 4 nous grups fruit de la barreja de l’alumnat que el curs 2022-2023 va finalitzar I3 i I4.

LES NOSTRES FORMADORES

La Laura Domingo i la Nuria Carrete professores de la Universitat de Vic. Aquí podeu consultar els seus currículums.

COMPARTIM L’ORGANITZACIÓ MULTIGRAU AMB VOSALTRES, FAMÍLIES!

Com bé sabeu, durant les reunions de nivell hem pogut compartir la mirada multigrau, i tot i que ha estat breu, i no hem volgut incidir-hi massa,  la nostra aposta de nou, és poder-nos retrobar de cara al febrer i poder compartir amb totes i tots vosaltres la nova organització. Comptarem amb l’acompanyament de les dues formadores, la Laura D. i la Núria C. i l’equip de mestres que us presentarem i explicarem tot allò que és important que conegueu, per poder continuar construint entre totes i tots el projecte educatiu de la nostra escola.

Aquí teniu l’organització per anys de com anirem assolint la multigraducació.

ARTICLES PEDAGÒGICS SOBRE EL MULTIGRAU