Relació de convenis vigents signats per la direcció

Des de l’escola tenim la necessitat creixent de poder obtenir el màxim profit de les relacions que obtenim de les diferents entitats i organitzacions així com d’instituts i plans educatius de la ciutat de Mataró, i és que el coneixement i l’aprofitament del que podem arribar a aprendre i crèixer és òptim. És per això que des de la Direcció del centre al llarg dels anys hem signat convenis  col·laboratius amb Instituts, entitats, organitzacions, etc. Així com el participar en projectes i activitats de la ciutat.

Tot seguit trobareu els convenis signats amb entitats i instituts:

Projecte Singular
Servei Comunitari
IES Alexandre Satorras
El Projecte Singular és un projecte singular on els alumnes poden aprendre d’una manera diferent, més atractiva i pràctica, a través de projectes interdisciplinaris, i amb la motivació d’una estada formativa al món de l’empresa (en el marc d’un conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Mataró).Donar resposta als joves que mostren dificultats en el seu aprenentatge en els darrers cursos de l’ESO i evitar el risc d’exclusió social que es pot derivar del fracàs escolar. Es pretén millorar el seu nivell educatiu i desenvolupar les seves competències personals i laborals, per assolir el Graduat de l’ESO.

L’impuls del servei comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria és una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Pla Educatiu d’Entorn – PEE

El Reforç Escolar és un programa de caràcter preventiu que pretén millorar l’èxit escolar, afavorir l’obtenció de les habilitats i eines necessàries per a assolir els aprenentatges, i oferir a l’alumnat suport per tal d’incidir sobre les seves dificultats d’aprenentatge, les actituds i els hàbits d’estudi.

En aquest procés és cabdal la tasca d’acompanyament que duu a terme el monitor o monitora i la coordinació entre el tutor/a i el monitor/a per tal de fer un seguiment més acurat de l’evolució de l’alumnat mentre assisteix al reforç.

Objectius del programa:

  • Oferir als alumnes un espai favorable per a l’estudi.
  • Ajudar als alumnes en el seu procés d’ensenyament aprenentatge
  • Procurar una millora en els resultats finals de l’aprenentatge; dels participants a l’activitat.
  • Potenciar la integració i l’equitat escolars.

El Fem Dansa és un projecte que impulsa la dansa i la música entre els infants dels cicles inicial i mitjà de primària. L’últim trimestre de curs, tot l’alumnat participa en una ballada a l’aire lliure, oberta a tothom. A la nostra escola són els i les alumnes de 3r que participen.

 Centre formador d’alumnes d’Universitats, Formació Professional i Instituts
 

Ja són més de 15 anys que som centre formador d’Universitats centres de Formació Professional, Instituts que ofereixen Graus Formatius i altres titulacions vinculades al món educatiu com la figura de vetlladora i Tècnica d’Educació Infantil.

El Departament d’Educació considera fonamental que els futurs mestres i professors facin les pràctiques en centres educatius sostinguts amb fons públics, per tal que puguin assolir les competències necessàries per exercir una docència de qualitat. L’organització de les pràctiques en centres formadors ha de permetre la simultaneïtat entre la teoria i la pràctica, i ha de facilitar l’acompanyament professional des de la universitat i des del centre educatiu.

Aquestes pràctiques es realitzen en el marc de convenis de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i les universitats per una durada de quatre anys amb possibilitat de renovació.

 

A més a més també tenim relació amb entitats i organitzacions del barri de Cirera i Via Europa:

Associacions de veïns del barri de Cirera i Via Europa

El fet que l’escola es trobi situada entre dos barris fa que puguem disposar d’un major ventall d’oportunitats a l’hora d’oferir els nostres espais a la ciutat o bé participar en activitats.

Les associacions de veïns del barri de Cirera i de la Via Europa col·laboren estretament amb nosaltres oferint el Casal solidari, organitzant activitats per adults i esdeveniments on la participació de tothom és bàsica.

Consorci de Normalització Lingüística

Col·laboren en l’organització i gestió d’alguna tarda a la setmana (15h a 16:30h) on assisteixen famílies per aprendre català, ara ja reconegut pel Departament d’Ensenyament, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per consolidar-ho com a “Tallers de llengua i socialització de famílies en l’entorn educatiu”.

Tanmateix des del Consorci també ens ofereixen suport, col·laboracions i enforteixen les relacions amb d’altres organismes de la ciutat.

Moviment Educatiu del Maresme – MEM

Grup de treball “Fem un cafè”

El Moviment Educatiu del Maresme (MEM) és una associació adscrita a la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, formada per persones que treballen en diferents.

Participem en el grup de treball “Fem un cafè” on les intencions giren entorn a la necessitat de trobar-nos amb d’altres escoles que també treballen el fet de poder intensificar amb famílies immigrants el coneixment de la llengua catalana. Aquest grup se sustenta, en el nostre cas, amb la col·laboració del CNL.

 Associació Cultural dels Mestres del Gai Saber

L’escola esdevé un espai únic on l’associació disposa la figura de la Mulassa, alhora que en alguns moments ens nodrim dels seus coneixements i alguns nivells de l’escola aprenen els balls tradicionals de Mataró així com el ball de gitanes.

 Seu de l‘Escola Municipal de Música de Mataró

L’Escola Municipal de Música disposa de 12 seus. Les classes d’instrument, però, s’agrupen en dues úniques seus per potenciar la interacció entre alumnes de diferents instruments i crear més clima d’escola.

Música i Moviment i Crea

La Cantània

El projecte Cantània és una iniciativa de L’Auditori, que des de fa anys se celebra a Mataró mitjançant un concert especial que dóna l’oportunitat als alumnes de Mataró i Argentona de trepitjar l’escenari del Teatre Monumental, acompanyats de músics professionals.

Cada any s’encarrega la composició d’una cantata infantil a un compositor català de reconegut prestigi, que crea la seva obra atenent a les característiques de l’activitat: que es canti bàsicament amb una veu, que hi hagi un gran cor de nens i nenes a l’escenari i que hi participin músics professionals d’alt nivell.

Els mestres de les diferents escoles de primària inscrits en el projecte assisteixen a 3 sessions de formació organitzades per L’Auditori, i durant tot l’any els mestres preparen al seu alumnat per a realitzar els concerts finals. Els alumnes, després d’un únic assaig general, interpreten la cantata en un concert final davant del públic.

Cantània esdevé una vivència musical inoblidable per als alumnes, perquè els dóna l’oportunitat de trepitjar l’escenari d’un teatre acompanyats de músics professionals.

Els alumnes de 5è de la nostra escola, són els participants de la Cantània.

Estem compromesos a col·laborar amb Creu Roja ja sigui a través de les possibles propostes de treball, com la de crear ponts que ajudin a les famílies que més ho necessiten.

L’objectiu principal és aconseguir un món millor. Actualment vivim temps molt difícils i el repte de Càritas és pal·liar al màxim la pobresa.

És per això que col·laborem realitzant recollida d’aliments i altres activitats.

En GLORR Fundació tenim un objectiu clar, ajudar als infants amb dificultats econòmiques en el seu entorn familiar a través de l’escoles, llars d’infants, instituts, serveis socials i AMPA/AFA afavorint, d’aquesta manera, la seva escolarització i integració a la nostra societat.

Col·laborem en les diferents campanyes de recollida de roba i calçat que realitzen al llarg de l’any.