L’Entorn

Com escola sabem la importància que tenen les relacions amb l’exterior, és per això que des de fa anys tenim convenis col·laboratius amb Instituts, entitats, organitzacions, etc. Així com el participar en projectes i activitats de la ciutat.

Associacions de veïns del barri de Cirera i Via Europa

El fet que l’escola es trobi situada entre dos barris fa que puguem disposar d’un major ventall d’oportunitats a l’hora d’oferir els nostres espais a la ciutat o bé participar en activitats.

Les associacions de veïns del barri de Cirera i de la Via Europa col·laboren estretament amb nosaltres oferint el Casal solidari, organitzant activitats per adults i esdeveniments on la participació de tothom és bàsica.

Consorci de Normalització Lingüística

Col·laboren en l’organització i gestió de les tardes dels dilluns i dijous (15h a 16:30h) on assisteixen famílies per aprendre català, ara ja reconegut pel Departament d’Ensenyament, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per consolidar-ho com a “Tallers de llengua i socialització de famílies en l’entorn educatiu”.

Projecte Singular
IES Alexandre Satorras

El Projecte Laia és un projecte singular on els alumnes poden aprendre d’una manera diferent, més atractiva i pràctica, a través de projectes interdisciplinaris, i amb la motivació d’una estada formativa al món de l’empresa (en el marc d’un conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Mataró).Donar resposta als joves que mostren dificultats en el seu aprenentatge en els darrers cursos de l’ESO i evitar el risc d’exclusió social que es pot derivar del fracàs escolar. Es pretén millorar el seu nivell educatiu i desenvolupar les seves competències personals i laborals, per assolir el Graduat de l’ESO.

Associació Cultural dels Mestres del Gai Saber

Aquest és el primer any que aquesta associació i l’escola compartim objectius. Per una banda l’escola esdevé un espai únic on l’associació disposa la nova figura de la Mulassa, alhora que els alumnes de 3r aprenen els balls tradicionals de Mataró així com el ball de gitanes.

Seu de l‘Escola Municipal de Música de Mataró

L’Escola Municipal de Música disposa de 12 seus. Les classes d’instrument, però, s’agrupen en dues úniques seus per potenciar la interacció entre alumnes de diferents instruments i crear més clima d’escola.

Dijous – Música i moviment (Iniciació) – 17h a 18:30h

La Cantània

El projecte Cantània és una iniciativa de L’Auditori, que des de fa 7 anys se celebra a Mataró mitjançant un concert especial que dóna l’oportunitat als alumnes de Mataró i Argentona de trepitjar l’escenari del Teatre Monumental, acompanyats de músics professionals.

Cada any s’encarrega la composició d’una cantata infantil a un compositor català de reconegut prestigi, que crea la seva obra atenent a les característiques de l’activitat: que es canti bàsicament amb una veu, que hi hagi un gran cor de nens i nenes a l’escenari i que hi participin músics professionals d’alt nivell.

Els mestres de les diferents escoles de primària inscrits en el projecte assisteixen a 3 sessions de formació organitzades per L’Auditori, i durant tot l’any els mestres preparen al seu alumnat per a realitzar els concerts finals. Els alumnes, després d’un únic assaig general, interpreten la cantata en un concert final davant del públic.

Cantània esdevé una vivència musical inoblidable per als alumnes, perquè els dóna l’oportunitat de trepitjar l’escenari d’un teatre acompanyats de músics professionals.

Els alumnes de 5è de la nostra escola, són els participants de la Cantània.

Pla Educatiu d’Entorn – PEE
Centre formador d’alumnes d’Universitats, Formació Professional i Instituts

El Departament d’Educació considera fonamental que els futurs mestres i professors facin les pràctiques en centres educatius sostinguts amb fons públics, per tal que puguin assolir les competències necessàries per exercir una docència de qualitat. L’organització de les pràctiques en centres formadors ha de permetre la simultaneïtat entre la teoria i la pràctica, i ha de facilitar l’acompanyament professional des de la universitat i des del centre educatiu.

Aquestes pràctiques es realitzen en el marc de convenis de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i les universitats per una durada de quatre anys amb possibilitat de renovació.

Estem compromesos a col·laborar amb Creu Roja ja sigui a través de les possibles propostes de treball, com la de crear ponts que ajudin a les famílies que més ho necessiten.

L’objectiu principal és aconseguir un món millor. Actualment vivim temps molt difícils i el repte de Càritas és pal·liar al màxim la pobresa.

És per això que col·laborem realitzant recollida d’aliments i altres activitats.

En GLORR Fundació tenim un objectiu clar, ajudar als infants amb dificultats econòmiques en el seu entorn familiar a través de l’escoles, llars d’infants, instituts, serveis socials i AMPA/AFA afavorint, d’aquesta manera, la seva escolarització i integració a la nostra societat.

Col·laborem en les diferents campanyes de recollida de roba i calçat que realitzen al llarg de l’any.