CONTEXT FENÒMENS NATURALS: PRODUCTE FINAL

A 3rB, ja hem arribat a la fi del nostre context: Fenomens naturals. Per concloure, pensem en elaborar una maqueta dels fenòmens treballats.

Fins a tenir-la feta, seguim diferents moments:
1. L’atzar escull la nostra parella i el fenomen que representarem. Per escollir la parella, ho hem fet amb una eina de gestió d’aula (ClassBits) que fem servir de manera habitual. D’altra banda, per escollir el fenomen, utilitzem un recurs en xarxa (“La Ruleta“) que ens diu l’odre en que agafarem els papers on diu el tipus de fenomen.
2. Elaborem un Pla de Treball, on queda apuntat els passos que haurem de seguir per arribar a la nostra fita: la maqueta del fenomen que ens ha tocat.
3. Utilitzem els ordinadors per fer recerca d’informació (a l’escola i a casa).
4. Fem l’esbós de la nostra maqueta.
5. Pensem en el material que necessitem i elaborem una llista.
6. Pensem on podem trobar aquest material a l’escola. L’anem a buscar i el deixem preparat a l’aula.
7. Comencem a fer la maqueta. Un cop acabada…
8. Elaborem la fitxa tècnica que l’acompanyarà, omplint-la amb la informació acordada (nom del fenomen, què és, com es forma, tipus i curiositats/llegendes).
9. Imprimim la fitxa tècnica i repassem (a l’escola i a casa) per a preparar-nos l’exposició oral, que haurem de fer als nostres companys/es. Escrivim com fer-ho, ens gravem assajant per poder veure aspectes que es poden millorar, compartim amb els companys/es per veure com ho estem fent, etc.
10. Exposem el fenomen que ens ha tocat i expliquem com hem fet la nostra maqueta. Gravem l’exposició per tenir un record i per poder-nos veure tantes vegades com vulguem.
11. Ens coavaluem, valorant aspectes que ens serviran per a qualsevol exposició que haguem de fer (to de veu, gestos, si mirem al públic, si parlem del tema concret i si responem correctament les preguntes que ens fan). També podem escriure consells que ajudaran als companys/es per a properes exposicions.
12. Tornem a veure les exposicions plegats (aquest cop en vídeo) i compartim i apuntem bones pràctiques que ens ajudaran a exposicions posteriors.
13. Exposarem les nostres maquetes a la porta d’entrada de l’escola per a que, tant companys/es com les famílies, puguin gaudir de tota aquesta feinada.

A més, hi ha uns companys/es d’infantil que ens han demanat si els hi podem fer l’exposició, ja que han treballat els fenòmens meteorològics i estan molts interessats en conèixer d’altres fenòmens. Nosaltres estem encantats de poder-los ajudar!

Seguim!

1. Emma Roncero

Hola com esteu,
    Cuant vaig començar l’exposicio oral tenía molta vergonya perqué estaba essberada, pero durant l’exposicio em vaig tranquilitzar.
    Fer la maqueta amb el Jassime em va agradar perqué vam treballar en equip. Es un gran company i m’ho paso pipa.

Bon cap de setmana.

2. Lucas Aguilera

Hola Mari soy el Lucas ami i el Gerard nos salio como nos imaginabamos los dos. La presentació mestaba auantando porque meiba a poner como un tomate.

adeu Mari

Lucas.

3. Alma

Holaaaa

Ami magradat molt Fer la maqueta.
    Al principi hem sentía una mica nerviosa per si no quedaba be.
    A la exposició el meu cell, pensaba tot soria be.
    M’agradat molt la experiencia.

Alma

4. Alma

Holaa
    M’agradat molt fer la maqueta.
    Al principi estaba una mica nerviosa.
    Pero tambe a la exposició, el meu cell pensaba tot soria be.

M’agradat molt la experiencia.
    Alma

5. Lucas Aguilera

Bon día soy el Lucas ami i el Gerard nos salio como nosotros nos imaginabamos los dos.La presentació meiba a ponerme como un tomate
    adeu

6. Lucas Aguilera

También me lo pasaba muy bien asiendo la maqueta. Me he sentido bien asiendo la maqueta y trabajando con el Gerard. Durante la exposición oral me he puesto nervioso.

7. maher

8. Madou

Bona tarda soc el Madou,

m’agradat fer la maqueta.
    La parella que m’ha tocat el Martí m’agradat molt perquè jo volia que amb tocara el Martí.
    Fen l’esposició m’he posat molt nerviós.

m’agradat molt fer la maqueta.

Adeu molts patons.

Madou Tounkara

9. Gerard

Hola 3rB.

Al Lucas i a mi ens va sortir la maqueta com ens pansavem inclus millor. A l’hora d’exposar la maqueta estavem molt nerviosos per que nomes u em fet dos vagades. I a mi em va agradar molt fer aquest treball en parelles.

10. Ajsel

Hola companys, companyes i Mari

Al principi, quan estavam fent la maqueta del tornat l’Aleix i jo, la vam ver super bé i la veritat si havia quedat com nosaltres pensabem però haviam tret la moto mami.

Seguidament, estavam preparant la fitxa técnica del tornat havia molta informació però a curiositats mites i tal no sortía casi res así que haviam de ir a YouTube.

Després l’Aleix i jo vam agafar un paper i haviam escrit la presentació, era com l’assagament de l’exposició

Al final quan vam fer l’exposició, estaba una miqueta nerviosa osigui 1% de nerviosa però m’ha agradat fer la exposició😀.

Adeu i Bon cap de setmana!😻

Ajsel

11. Ana Méndez Sánchez

Hola soc l’Ana.

M’ha semblat molt interessant el descobrir els fenomens de la terra.

Fent la maqueta m’ho he passat molt be i ha sigut molt divertit.

M’he sentit molt nerviosa.

Fent el treball amb l’Ari ha sigut molt divertit.

12. Eiden

Hola Mari.

M’ha encantat la experiència de el “Context fenòmens naturals: producte final”.

Primerament estava nervios de qui seria la meva parella.

Despres, (quan ja haviem acabat la maqueta i la fitxa tecnica), el paper que ens vas donar, en el separatori de color blau, hi havia la paraula guio i vaig pensar que teniem que fer un guio, i era correcte, i em ve ficar nervios.

Finalment, quant em vaig apendre el guio meu, vaig veure que era molt mes facil de el que jo em pensava,i em va sortir molt millor del que em pensava.

Aquesta es la meva “mini historieta”.

Adeu Mari.

Eiden