EDUCACIÓ AL DIA

En aquest espai hi trobareu notícies sobre educació i d’interès, articles d’opinió, autors, etc.

EL DIARI DE L’EDUCACIÓ

El Diari de l’Educació és un espai de periodisme compromès amb l’educació, i un punt de trobada per a l’anàlisi, la reflexió i l’intercanvi de tota la comunitat educativa dels territoris de parla catalana. El diari defensa l’educació universal i catalana, des de l’escola bressol fins la universitat, un model al servei de la ciutadania en què els objectius de la qualitat i excel·lència vagin sempre de la mà de la cohesió i inclusió social. Aposta també per un model de societat on l’educació sigui l’eix pel qual passin totes les estratègies de futur. I això vol dir en primer lloc atorgar a l’educació i als seus professionals el prestigi social que es mereixen.

AIKA – DIARI D’INNOVACIÓ I TECNOLOGIA A L’EDUCACIÓ

Una mirada crítica, una perspectiva responsable i un enfocament positiu. Aquests són els valors del nou portal educatiu anomenat AIKA. Neix amb l’objectiu de generar el debat i plantejar alternatives a les actuacions del dia a dia.
Aika, que significa momentum en finès, és una iniciativa de professors, docents i periodistes, així com d’organitzacions com el Gabinet de Comunicació i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’empresa editorial Mizar Multimèdia. Aquesta iniciativa innovadora, que aspira a convertir-se en una plataforma de referència, ha arribat per incentivar el debat, reflexionar, analitzar i explicar el canvi que està tenint lloc a l’educació de tot el món. Un motiu perquè els educadors es centrin en la irrupció de les noves tecnologies i redefineixin el paper de l’educació al segle XXI.

CRIATURES – Ara.cat

Notícies i blogs sobre educació i criança. El punt de trobada per a pares, mares, mestres i educadors.

FEDERACIÓ DE MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA DE CATALUNYA – FMRPC

La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya agrupa associacions del professorat de nostre país que tenen per objectiu impulsar la innovació i la millora educativa.
Els nostres associats són educadors i educadores de tots els nivells educatius, des de l’escola bressol fins a la universitat i les escoles d’adults, i tant de l’educació formal com de l’educació no formal.
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya neix com a voluntat de coordinar els Moviments de Renovació Pedagògica, definits al 1983 a les I Jornades de Roses, com entitats autònomes i independents de qualsevol institució pública o privada, vinculades a un territori.
Som associacions democràtiques, sense afany de lucre, plurals i unitàries. Formem part de la Comunitat Educativa i treballem per enfortir els vincles entre tots els sectors, nivells educatius i les seves entitats representatives.

eduCAC

eduCAC és el programa educatiu del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, nascut amb l’objectiu de promoure l’educació en comunicació en àmbits educatius formals i informals.
En eduCAC trobareu recursos i eines per a la comunitat educativa per fomentar un ús crític i responsable dels mitjans de comunicació.

FUNDACIÓ BOFILL

La Fundació és una institució socialment compromesa que, des de fa més de 40 anys, treballa amb la màxima qualitat i rigor per promoure la reflexió, el debat, la investigació i altres iniciatives que millorin la societat.
Des de l’any 2010, el seu objectius se centren al voltant de tots aquells aspectes relatius a l’educació amb la intenció de construir una societat cohesionada i justa, reduint les desigualtats entre grups i individus. La Fundació concep l’educació com un procés dirigit a tota la societat que, per això mateix, requereix la participació de tots.