Equip de reporters i reporteres 1: El pati

Tal com us explicàvem a Gran èxit a la reunió de reporters i reporteres web enguany a l’escola hem organitzat 6 grups internivells de nens i nenes voluntaris de P5 a 6è, que durant el curs dedicaran alguna sessió de divendres a l’hora d’esbarjo a buscar una notícia, investigar, escriure la crònica i il·lustrar amb fotografies i vídeos si cal.

El primer equip es va reunir en una primera sessió, i després de debatre va escollir el tema del seu reportatge: els diferents espais del pati. En una segona sessió tot el grup va sortir a gravar sobre el terreny, uns feien les entrevistes, altres gravaven en vídeo i altres feien fotografies. El darrer dia vam posar el material en comú, gravar el reportatge que ho enllaça tot, i vam fer una valoració de l’experiència.

El resultat final és un reportatge sobre el nostre pati que podeu veure al final d’aquest article. Un reportatge fet amb poc temps i pocs mitjans (disculpeu els problemes de so), però fet amb molta il·lusió per part de tots el participants. Un equip de reporters i reporteres excel·lent que ha iniciat aquesta experiència i que ens ha ajudat a tirar endavant aquest projecte que esperem que vagi creixent.

L’any que ve vull tornar a ser reporter” deia un dels voluntaris de segon amb cara d’il·lusió. Una frase que ens anima i engresca a continuar aquest projecte.

El més important de la comunicació a vegades és escoltar allò que no es diu, i les expressions i la motivació d’aquest equip de reporters i reporteres ens ho diu tot. Moltes gràcies Montsant, Judit, Lluc, Aina, Clàudia, Isaac, Dídac, Albert, Joan, Vianella, Maia, Roger, Núria, Àlex, Hamude, Clàudia, Laia, Bruna, June, Laura, Paula i Adonay. Un plaer!

I aquest divendres començarà el nou equip de reporters i reporteres que divendres passat ja van rebre la carta de la nova convocatòria: