#LesAigüesDivulgació.

Aquí, a #LesAigüesDivulgació anirem publicant i difonent totes aquelles notícies relacionades amb recerques, descobertes, experiències i vivències que els diferents grups de l’escola experimentin. Entre d’altres us exposarem conclusions de projectes, reflexions de grup i missatges de divulgació científica, social i artística que volem compartir amb tota la comunitat educativa.

Els grups de P3 coneixen les seves mascotes.

Durant aquest primer trimestre els dofins i les balenes hem portat a terme el projecte “Els animals de companyia”.  Hem descobert algunes de les mascotes més habituals, les parts del seu cos, què mengen, on viuen,com neixen, com en podem tenir cura, entre d’altres.

Algunes famílies ens han visitat amb les seves mascotes per tal d’observar com són, poder-les  tocar i veure el seu comportament. En aquestes visites els hem pogut fer algunes preguntes per resoldre dubtes i descobrir molts aspectes interessants, com per exemple: “com dormen les tortugues? els gossos tenen pèl a dins de les orelles?, què mengen les taràntules?”

Després d’algunes setmanes, hem finalitzat el projecte triant per votació quina mascota ens ha agradat més. 

Volem agrair la col·laboració i implicació de les famílies per enriquir aquest projecte tan engrescador.

Projecte de la Casa dels grups de P4.

Els grups de P4 hem treballat el projecte de de La Casa, hem creat, amb molta imaginació, cases, edificis, un poble, una casa vaixell, un garatge, una planta de reciclatge…

Hem pintat caixes de cartró per crear el nostre propi poble de cases i blocs de pisos. Les hem decorat inspirant-nos en l’artista Friedensreich Hundertwasser. Hem gaudit molt jugant amb el nostre poble.

A més amb el Museu-Arxiu Tomàs Balvey, hem fet una passejada per descobrir es façanes de les cases modesrinstes que hi ha a Cardedeu amb l’activitat la casa decorada.

Els grups de P5 experimenten a l’espai de laboratori.

Tot i ser un curs atípic, els nens i nenes de les classes dels pingüins i de les tortuges, hem pogut seguir visitant l’espai del laboratori. Cal dir però, que hem hagut de canviar la manera d’anar-hi: ja no hi anem a fer tallers i ens n’hem d’assegurar que fa 48 hores que no hi ha anat cap altre grup.

Gaudim molt a les taules de textures fent trasvassaments, omplint, buidant, pesant,… També hi fem construccions més voluminoses de les que podem fer a la classe i utilitzem material més divers. Hi tenim una tarima a on podem fer mandales amb material natural com són: petxines, pedres, pinyes, branques,… Podem treballar el traç a la taula de llum i fer composicions amb material translúcid.

La Fada de les Lletres de 1r.

Al mes d’octubre als nens i les nenes de primer els esperava una gran sorpresa a la classe: els havia vingut a veure la fada de les lletres. La fada de la classe de les foques es diu Fada Rosada i la de la classe de les orques Fada Daurada.

De tant en tant els ve a visitar i els porta la seva màgia. Un dia els va portar unes quantes lletres de l’abecedari, un altre dia unes quantes més, un conte, uns tampons de lletres i uns punts de llibre que els aniran la mar de bé per llegir cada dia. Estan tots i totes ben emocionats!!!

Els grups de 2n aprenen a fer mató a Can Bordoi.

Al mes de novembre, els nens i nens de segon vam passar un dia molt divertit a la granja de Can Bordoi. Els monitors de la granja ens van ensenyar les vaques i els vedells. Els hi vam donar de menjar i vam passar una bona estona amb ells. També vam veure el robot que utilitzen per munyir i com les vaques van soles al robot. Al final vam fer un taller d’elaboració de mató…ummm que bo!!! 

També vam passar una estoneta genial fent les activitats a l’aire lliure que ens tenien preparades! Que bé van aquests dies de compartir vivències amb els companys i companyes!

Els grups de 4t descobreixen el Sistema Solar.

El primer trimestre els i les alumnes de 4t hem treballat el sistema solar a l’àrea de coneixement del medi. Durant aquestes classes hem après a treballar en grup i hem realitzat murals i lapbooks relacionats amb aquest tema. 

A finals d’octubre vam fer una sortida relacionada amb el sistema solar. L’Isaac, el monitor de l’activitat, ens va acompanyar a endinsar-nos al planetari que es va instal·lar en el gimnàs de l’escola. Dins d’aquest, ens vam acostar a tots els planetes i també vam descobrir les constel·lacions i l’Aurora Boreal. Una cop vam sortir del planetari, vam fer manualitats relacionades amb les constel·lacions i vam jugar a un  dominó de planetes. Després, ens vam preparar per sortir i vam dinar al Parc dels Pinetons. Després de menjar, vam fer diversos jocs relacionats amb el tema treballat. 

També, hem après curiositats sobre els vuit planetes i hem elaborat un lapbook per a cada planeta. Després, hem escoltat les exposicions dels nostres companys i companyes que han estat molt interessants. Tots ens hem esforçat molt i hem demostrat que som uns artistes!

 

Els grups de 3r coneixen i readapten l’art de Piet Mondrian.

Aquest trimestre els grups de 3r hm conegut l’artista Piet Mondrian. Observant la seva obra hem recordat les línies verticals i horitzontals. Un cop analitzada, l’hem adaptat i fet a la nostra manera; li hem donat volum. Hem après a embolicar capses i ho hem fet en equip, perquè ha estat una tasca laboriosa. A continuació, hem fet les línies negres amb cinta aïllant. Per últim hem pintat amb els colors: vermell, groc i blau i hem deixat algun espai blanc. Hem estat uns/es autèntics/ques artistes!

Per fer la tapa del primer trimestre hem creat una altra obra, en pla. Hem parlat sobre les línies paral·leles. L’hem pintat amb ceres i l’hem envernissat.

Els grups de 6è treballen la cèl·lula

Els grups de 6è hem estudiat la cèl·lula, que és l’estructura viva més senzilla. Hem après que hi ha éssers vius unicel·lulars, com els protozous, els bacteris i els virus. I també organismes pluricel·lulars, com ara les persones, els animals i les plantes. Amb l’ajut del microscopi i la lupa binocular hem pogut observar cèl·lules vegetals i animals.
I per acabar, per grups hem construït unes maquetes de la cèl·lula animal amb alguns dels seus orgànuls, com els ribosomes, l’aparell de Golgi, els mitocondris… Ha estat un tema molt interessant!