Escolteu els trobadors i trobairitz del segle XXI del Numància

Durant el primer trimestre, a 1r BTX vàrem estar treballant els textos dels trobadors i trobairitz catalans/es i, és clar, el concepte d’amor en què es basaven: l’amor cortès (o fin’ amor, en occità). Aquesta temàtica cortesana provoca una mena de «triangle amorós» entre amant, dama i marit, en què es recrea la relació de vassallatge que un senyor i el seu vassall mantenien a l’edat mitjana. Una de les tasques per avaluar aquest tema fou la creació, per parelles, d’un alter ego trobadoresc, amb una vida (biografia) llegendària i una obra poètica associada, que podia prendre la temàtica d’un dels quatre subgèneres principals que produïen els trobadors/trobairitz: cançó, sirventès, alba o plany. A més, calia situar-ho, tot plegat, a l’actualitat, en ple segle XXI. Posteriorment, els alumnes van passar a net els textos en un format més atractiu visualment, i també els vam demanar que es gravessin ells mateixos recitant els seus poemes.

Així doncs, en aquest vídeo hi teniu la tria d’uns quants dels poemes i àudios que van anar sorgint de la tasca que hem explicat. Esperem que en gaudiu!