1a Mostra de vídeos de Química al Numància

Els alumnes de Química de 2n de Batxillerat han presentat a diferents professionals externs al centre els seus vídeos de pràctiques de laboratori.
Cada grup disposava de 10 minuts per mostrar el seu vídeo, així com els fonaments teòrics per entendre millor l’experiència plantejada. Seguidament, els convidats han passat per les taules de cada grup per plantejar-los preguntes, fer suggeriments i compartir les seves valoracions.

Entre els assistents científics cal destacar la presència de Claudi Mans, Catedràtic Emèrit d’Enginyeria Química de la Universitat de Barcelona (actualment jubilat) i escriptor de molts llibres de Química a casa nostra, tot un referent de la Química a Catalunya. L’han acompanyat altres científics de les universitats catalanes: Jordi Diaz, Doctor a la Universitat de Barcelona, Joan Mendoza, dels Centres Científics i Tecnològics de la UB, María Pilar Almajano, Catedràtica a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Alfons Gasulla com a responsable tècnic farmacèutic de l’empresa Anotafarm.

Per tal de valorar la part comunicativa i la dinàmica del projecte vam convidar a altres professionals com la Manuela Gómez del Centre de Recursos Pedagògics de la nostra ciutat, l’Aina Torres, de l’àmbit de les editorials educatives i a Jordi Rodón, docent i membre durant molts anys del Consell Escolar de Catalunya, a hores d’ara jubilat.

Els alumnes s’han encarregat també de tota la gestió de l’esdeveniment, des de la creació del logotip, del vídeo promocional i el formulari per enviar als convidats del disseny dels cartells, dels punts de llibres com a obsequi ,de les credencials , de l’espai web de la mostra així com la distribució dels elements de la Biblioteca per convertir-la en l’escenari de la Mostra.

Al finalitzar l’acte han rebut les felicitacions dels participants, així com dels membres de l’Equip directiu presents a l’acte, per la qualitat dels seus vídeos, així com per l’organització de l’esdeveniment.