L’alumna Candela Ocón Núñez de 1r de Batxillerat del nostre centre participa en el programa anual “JOVES PER LA MEDICINA” organitzat per la “Fundació Catalunya La Pedrera”.
La Fundació Catalunya La Pedrera fa selecció dels participants entre totes les sol·licituds tenint en compte la trajectòria acadèmica i la motivació personal de l’alumnat.
Es tracta d’un curs orientat a estudiants de 1r i 2n de Batxillerat interessats en carreres relacionades amb la Medicina. L’objectiu principal és que els i les estudiants coneguin de ben a prop com es treballa en un hospital des de l’assistència fins a la recerca. Podran fer un tast de com es diagnostiquen i s’aborden diferents malalties, i quina recerca es duu a terme per entendre-les millor i aconseguir tractaments més eficaços per combatre-les.

El programa consta de 18 sessions teorico-pràctiques durant diferents dissabtes, que es duen a terme entre els mesos de novembre del 2021 i maig del 2022. En aquestes sessions es tracten els diferents serveis i especialitats que s’engloben dins d’un hospital, a partir de la visita presencial als diferents hospitals punters de l’àrea metropolitana de Barcelona com han estat fins ara: l’Hospital Germans Trias i Pujol, l’Institut Català d’Oncologia, l’Hospital Clínic, l’Hospital de Sant Pau i l’Hospital Universitari de Bellvitge.
Entre d’altres tractaran les malalties del cor, el funcionament dels transplantaments d’òrgans, les malalties mentals, s’aproximaran a la cirugia, les neurociències, la genètica clínica, la pediatria o el càncer.
Felicitats a la Candela per la seva trajectòria i les ganes d’aprendre !



