Conferència a la familia FP informàtica

L’alumnat de cicles superiors d’informàtica de programació han assistit durant les jornades d’orientació a una conferència sobre bioinformàtica a càrrec de la doctorant de l’IBMB-CSIC Elisabet Jiménez Mellado.

La conferenciant ha exposat els mètodes de treball que empren per poder realitzar els seus estudis per poder descobrir l’estructura de les proteïnes.

La ponent ha fet el següent comentari:

“Estic fent el doctorat desenvolupant mètodes computacionals en biologia estructural, per descobrir l’estructura de les proteïnes.

A les jornades d’orientació he explicat l’objectiu, metodologia i limitacions dels mètodes computacionals que despleguem al laboratori on treballo, mostrant quines eines fem servir per potenciar la programació col·laborativa entre tot l’equip, els recursos de què disposem (tant a nivell de hardware com de software) i com ens organitzem.

També he fet una Introducció als mètodes de deep learning que s’han publicat l’últim any (AlphaFold2) i que suposen un gran avanç en l’àmbit científic donat que permeten predir l’estructura de qualsevol proteïna a partir de la seva seqüència.”

L’alumnat ha pogut preguntar els seus dubtes tant pels mètodes com la feina que fan els bioinformàtics a l’Institut de Biologia Molecular i quins requeriments hi ha en cas que els interessi treballar o fer les pràctiques allà.