Connexió hologràfica en directe per TV

Estem arribant al final del curs i els projectes encaren la darrera fase: l’entrega.

El projecte Holopix està despertant un gran interès també fora de les aules. Tant és així, que al principi del mes d’abril “ETV Terramar” va venir a fer un reportatge de la comunicació hologràfica proposada per l’alumnat.

Aquest projecte no només aprofita la tecnologia hologràfica existent per crear nou contingut hologràfic, sinó que ha innovat i ha estat pioner en permetre una comunicació hologràfica en temps real. És a dir, com una videotrucada, però amb la il·lusió òptica que la persona està just al teu davant, sense la necessitat de col·locar-se cap mena d’ulleres. El projecte persegueix l’objectiu d’apropar aquesta nova manera de comunicar-se a tots els usuaris i fer-la accessible sense la necessitat de gastar grans quantitats de diners.

El 18 d’abril ha tornat la televisió, en aquest cas, el programa “Fet a Mida” de “La Xarxa” per connectar en directe i parlar amb un holograma en temps real.

En aquesta connexió, Ana Cuesta ha estat l’alumna que ha representat els grups impulsors del projecte (ADS2, ADS4 i DAS2), i Gerard Garcia ha representat els 3 tutors del projecte Holopix (Lluis del Castillo, Rafa Segura i Gerard).

També es mencionen els instituts col·laboradors (IFP Algueró i Institut Provençana) i el Citilab.