El Cicles de Riscos Laborals en el Centre Control Bus TMB

Amb motiu de les Jornades d’orientació acadèmico-professionals, el 1er curs del Cicle F.G. Superior de Prevenció de Riscos Professionals varem visitar el C.C.B. de Triangle (Centre de control de busos de Barcelona. Triangle)

En aquest centre, vàrem poder veure, in situ, com es gestiona l’explotació de la xarxa de busos de Barcelona, així com tota la implicació dels operadors i caps de sala amb els últim medis tècnics en pro del bon funcionament de la xarxa. El cap de sala, el Sr. Francisco Giménez, va ser qui ens va permetre entrar i veure de prop tota l’ergonomia del lloc de treball en oficines i amb pantalles de visualització de dades. També vàrem conèixer com es fa la identificació, reducció i eliminació dels riscos que sorgeixen en els edificis hermètics i també l’ús de p.v.d.; així com el seu seguiment.

RESULTATS DEL PROCÉS DE SELECCIÓ ERASMUS+ 2018- 2019 2ª Crida

Selecció d’alumnat de Grau mitjà per a la BECA ERASMUS+ 2ª Crida :
(es publiquen les 4 últimes xifres del DNI o NIE)

CFGM Electromecànica de vehicles

Alumnat seleccionat:
611V AUM4 62.22
086T AUM2 55.96

Alumnat en reserva:
435M AUM2 54.91
402A AUM4 40.45

CFGM Gestió Administrativa

Alumnat seleccionat:
402W ADM2 49.95
813K ADM2 43.25

Alumnat en reserva:
305V ADM2 37.72
025Z ADM2 37.56

CFGM Priempressió Digital

Alumnat seleccionat:
861V AGM3 58.18
424Y AGM1 56.00

Alumnat en reserva:
405M AGM2 48.61
581G AGM2 47.96
473P AGM3 45.69
507Q AGM3 45.37

Per qualsevol dubte podeu escriure’ns al correu: internacional@iesesteveterradas.cat

Segona edició dels Campaments d’Innovació

El passat 5 de març, un combinat d’estudiants de primer curs d’Administració i Finances ha sigut protagonista en la segona edició dels Campament d’Innovació celebrat a les dependències de l’Institut Salvador Seguí de Barcelona (@SalvadorSegui) amb el patrocini de l’empresa de reprografia Soficat (@SoficatXerox)

Aquesta activitat que ha sigut organitzada per la Xarxa d’Innovació de la Generalitat de Catalunya també ha comptat amb la presència de l’Institut Poblenou (@INSPoblenou) i l’Institut Provençana (@ProvenCoeduca)  . A partir del model de negoci Scope, creat per l’empresari català Jordi Puigdellívol, l’alumnat participant va haver de resoldre un repte vinculat a la modernització del maquinari d’impressió.

El treball en equip va donar els seus fruits i els diferents grups van generar una desena de línies de negoci per situar a Soficat en la Vanguardia de la modernitat del mercat de les impressores. El jurat va quedar ben impressionat per la qualitat i creativitat de les exposicions de cada grup.

Enhorabona a tots: organitzadors, patrocinadors i participants, per fomentar la innovació.

Visitem els horts ecològics de Cal Rosset

El passat 5 de febrer els alumnes de 3r d´ESO vam visitar els Horts d´agricultura ecològica de Cal Rosset a Sant Boi de Llobregat. Aquest a visita forma part del Projecte “TECASANA” que portem a terme les matèries d´Educació Física, Socials, Biologia i Castellà i que té l´objectiu de promoure l´alimentació saludable i la presa de consciència a l´hora de consumir aliments.
El pagès Ferran Berenguer de Cal Rosset ens va explicar en què consisteix l´agricultura ecològica i també ens va parlar de les cooperatives de consum ecològic com a alternatives al sistema alimentari convencional.

Dia de la dona

L’alumnat de l’Institut ha organitzat una activitat relacionada amb el dia de la dona on volen expressar el seu suport per tal que existeixi una igualtat real entre homes i dones.

Aquesta activitat ha consistit en ajuntar tots els grups, fer un manifest i realitzar una fotografia que visualitzi el suport de tota la comunitat educativa.

PERILL! Salvats per la tecnologia

Dijous 28 de febrer els alumnes de 1er de CFGS de Prevenció de Riscos Professionals vam visitar l’exposició “PERILL! Salvats per la tecnologia” que es pot visitar fins al 30 de juny de 2019 al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa.

Aquesta exposició ens mostra com la tecnologia ens ajuda en la prevenció de riscos, accidents i desastres en diferents aspectes com els desastres naturals. Els incendis, el factor humà, els desastres industrials i el transport.

Vam poder gaudir d’experiències en el simulador de terratrèmols, el simulador d’accidents de vehicles i el giroscopi.

Com a ressenya especial, ens vam poder ficar dintre de la reproducció de la càpsula Fènix, la qual es va fer servir pel rescat dels 33 miners xilens que es van quedar atrapats durant 69 dies al 2010 per l’enfonsament de la mina San José , i que prèviament havíem analitzat l’accident a l’assignatura de Gestió de la Prevenció.

FIRA IRTCA COSMOCAIXA 2019

Els alumnes de 4t d’ESO  de la matèria de tecnologia, han participat aquest curs en el programa ofert pel Departament d’Ensenyament “Impulsem la robòtica”. Això ha suposat introduir en la matèria la realització de 29 projectes guiats, amb l’objectiu de poder realitzar  projectes propis de Centre. Enguany els han acompanyat a la Fira alumnes de 3r d’ESO.

L’experiència ha estat gratificant i estimulant per anar seguint en el camí d’implantar la robòtica a tota l’ESO.

L’alumnat de 1r d’ESO va al CaixaForum a fer el taller “Comunica’t”

Al llarg del mes de gener, i organitzat des del departament de Català, tots els grups de 1r d’ESO han anat al CaixaForum a participar en el taller “Comunica’t”. A través de les activitats proposades per les talleristes, l’alumnat ha millorat l’expressió corporal ha adquirit més habilitats comunicatives en català.

A més de participar en el taller, l’alumnat de 1r d’ESO va poder gaudir de les vistes que hi ha des del terrat de l’edifici modernista Casa Ramona i compartir el matí amb companys i professorat fora de l’aula.

Primavera castellera a l’Esteve Terradas

A partir d’una proposta en el marc del Pla de l’Entorn, els Castellers de Cornellà han engegat un
projecte educatiu per aprofitar les oportunitats pedagògiques i els valors que els castells
ofereixen. Poques activitats apleguen dosis semblants de treball en equip, de cooperació per assolir un objectiu comú i d’esforç col·lectiu. En un castell hi participen persones de diferents edats, complexions físiques, maneres de ser i de pensar… tothom pot trobar-hi el seu lloc i sentir-se part d’una tasca comuna.
Una activitat oberta, sana i divertida per a tota la comunitat educativa que s’engegarà en tres instituts de la ciutat: IES Cornellà, Maria Aurèlia Capmany i Esteve Terradas. Els tallers, que es desenvoluparan els dilluns en horari de tardes (de 4 a 6), miraran d’apropar als nois i noies les nocions bàsiques dels castells: les posicions a la pinya, la tècnica per pujar al tronc o les sensacions que es viuen quan ets a dins d’un castell. Els assajos es realitzaran al gimnàs de l’institut, organitzats i duts a la pràctica per membres de l’equip de tallers dels Castellers de Cornellà.
Acabades les sessions d’assajos, una festa-actuació convocarà les colles dels tres instituts per tal que puguin compartir i mostrar, en un espai públic i acompanyats per familiars i amigues, el que han après al llarg de l’experiència, en un ambient festiu i obert al barri.

Dilluns 11-18-25 de març +1-8 d’abril
5 sessions d’assaig de la colla de l’institut
Horari previst: de 16 a 18hrs.

Visita a T-Systems

Els grups de TIM2, TIM4, TIM6 vam anar de visita ahir pel matí a T-Systems. L’equip de selecció de personal de l’empresa ens van rebre i ens van fer una xerrada de 2 hores per explicar-nos els serveis TIC que ofereix T-Systems i sobre els perfils requerits, sobretot pensant en les posicions compatibles amb els estudis del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes.
Van donar indicacions de com ha de ser un bon Curriculum. També van comentar la importància de tenir coneixement d’idiomes (anglès) i que tot alumne hauria de tenir un perfl de Linkedin. Sobre aquest punt del Linkedin, els professors vam comentar després de la visita que és quelcom que caldria tenir en compte i seria important impulsar-ho des de l’equip docent, potser des de FOL es podria incloure com a activitat.
Després de la xerrada vam fer una visita a l’àrea de Service Desk per a poder-nos fer una idea més concreta de l’entorn de treball.

L’ALUMNAT DE 3r. D’ESO REP LA VISITA D’ARTURO PADILLA DE JUAN

El Departament de Llengua Catalana ha organitzat la visita de l’escriptor d’una de les lectures obligatòries de 3r. d’ESO: “Ombres a la foscor”.
A la visita, que va tenir lloc dijous 14 de febrer, l’alumnat ha pogut conèixer més detalls sobre l’obra que ha llegit i sobre el seu autor i ha tingut l’oportunitat de tenir el llibre dedicat.