COMENCEM A DESCOBRIR L’ALÍCIA

Pocs dies després de començar aquest curs, el personatge que dona nom a la nostra classe ja formava part de les nostres converses. Entre tots i totes vam anar explicant les coses que sabíem sobre ella, algunes del cert i d’altres en forma d’hipòtesi doncs les havíem escoltat en algun lloc. Cada informació donada es basava en l’Alícia que Disney ha il·lustrat en les seves pel·lícules i contes, tots i totes donaven per fet que aquesta Alícia és “l’autèntica”.

Dies més tard, a l’arribada a la classe, deu il·lustracions ben diferents els esperaven. Uns minuts per observar-les de prop, per compartir impressions, per buscar similituds… “Aquesta és l’Alícia!”, diuen referint-se a la il·lustració de Disney. “Qui són les altres?”, preguntem. Alguns sospiten que hi ha dues nenes que també podrien ser l’Alícia, pel color del vestit i del cabell, perquè un conill l’acompanya… “Podria haver alguna Alícia més?”, ells i elles creuen que no, no poden ser-ho perquè l’Alícia és rossa, bonica i va ben vestida. Quina sorpresa quan vam descobrir que TOTES ho eren. Aprofitem aquesta activitat per parlar sobre il·lustradors i il·lustradores, de com s’inspiren a l’hora de crear un personatge, de com cadascú té un estil i del respecte per la seva feina. Després, ens convertim en il·lustradors/es per una estona i ens imaginem a la NOSTRA  Alícia per il·lustrar-la.

Aquesta setmana hem trobat una caixa força gran a la classe i a l’obrir-la hem descobert la col·lecció d’Alícies que diferents editorials han publicat i que l’escola ha anat adquirint al llarg dels anys. Hem volgut mirar-los en petit grup, hem trobat il·lustrades les Alícies que vam estar mirant dies enrere i ens ha sorprès la gran varietat que tenim! Tot seguit, hem començat a conèixer la història de l’Alícia llegint l’adaptació de l’editorial San Pablo amb il·lustracions de Manuela Adreani. Cada setmana anirem descobrint una mica més sobre la novel·la, la protagonista d’aquesta història així com d’altres curiositats!