Després de dies amb les guardioles repartides per tota Vilanova, arriba el moment de retrobar-les i descobrir què hi ha a dins.
Anem obrint totes les guardioles una a una i comptant les monedes i bitllets que hi ha dins. Ho fem amb molta cura i organització: agrupem les monedes que són iguals i construïm desenes. Així, a poc a poc, anem descobrint quants diners hi havia a cada guardiola.
Un cop tenim les quantitats de totes, arriba el moment de representar-les. Escrivim els números tenint en compte el color que representa cada valor, seguint el mateix criteri que fem servir amb els reglets: les unitats en groc, les desenes en verd i les centenes en blau.
D’aquesta manera, els Tabalugues, observant els números de colors i amb l’ajuda dels reglets, comencem a construir cadascuna de les quantitats. Manipulem, pensem i comprovem que tot quadra.
Quan ja tenim tots els números representats amb els reglets, arriba un dels moments més emocionants: ajuntar totes les quantitats per aconseguir el resultat final. Entre tots, sumem, compartim idees i, amb molta il·lusió, descobrim quants diners hem recaptat.
Un cop tenim el resultat final, el sumem amb els diners que ja havíem aconseguit amb les cantades i les creps solidàries. Ho fem entre tots, assegurant-nos que tot quadra.
I arriba el gran moment… ens adonem que gairebé hem aconseguit els 1200 € sense comptar encara el Verkami!
A partir d’una situació real i propera, com és el recompte dels diners recaptats, els infants s’inicien en el pensament matemàtic de manera vivencial i funcional.
En l’àmbit de la descoberta de l’entorn, els nens i nenes treballen la classificació i agrupació de monedes, la construcció de desenes i la comprensió del sistema de numeració. A més, representen les quantitats utilitzant diferents llenguatges, com els nombres, els colors i els reglets, i resolen situacions problemàtiques en sumar les diferents quantitats per obtenir un resultat final.
“Digue-m’ho i ho oblido, ensenya’m-ho i ho recordo, implica’m i ho aprenc.” — Benjamin Franklin



Comentaris recents