Sabeu què hi ha sota els nostres peus?

Sabeu què hi ha sota els nostres peus? Aquest trimestre l’alumnat de 4t de l’escola La Vitxeta ho ha investigat!

S’han elaborat diferents reptes perquè els nens i les nenes puguin anar treballant en petit grup i a la vegada que cada alumne/a pugui participar activament tot fomentant el treball cooperatiu.

El primer repte consistia en investigar sobre l’evolució i l’origen de la Terra. Com a producte final cada grup havia de gravar un petit vídeo explicant com es van formar els continents actuals.

Al segon repte l’alumnat havia de llegir informació sobre les capes de la Terra, elaborar un mapa conceptual i finalment comparar una ceba i un ou dur amb el planeta Terra! Com ho van fer? Alguns dels alumnes en partir la ceba es van emocionar tant que fins i tot van plorar!

A l’últim repte havien de reproduir amb plastilina les plaques tectòniques i cada grup havia de buscar informació d’algun aspecte en concret: terratrèmols, volcans, tsunamis i guèisers/ agües termals, com a experts en el seu tema. Després, havien d’exposar tot el que havien investigat a la resta de la classe i, a més a més, cada grup s’avaluava pels seus companys/es mitjançant una rúbrica.

Per complimentar tot aquest treball es va realitzar una sortida al Museu Salvador Vilaseca per participar a l’activitat Museu, quina mina! L’alumnat va conèixer les propietats d’alguns minerals (tocant, tastant, olorant…) que s’utilitzen en la nostra societat.

Amb aquest treball podem dir que els nens i nenes de quart de l’escola La Vitxeta són uns experts en saber què hi ha sota els nostres peus.

Com seria la Terra si no s’hagués separat? Segur que l’alumnat de 4t s’ho podria imaginar!