El diari Ara parla de lectura i literatura infantil i juvenil

Aquest diumenge 23 de març el diari  Ara parla de lectura i de literatura infantil i juvenil.  Mireu aquests titulars:

si vols que llegeixi ..si vols recomar

Extret del primer article, molt interessant:

“L’objectiu que es va marcar la conselleria d’Irene Rigau és aconseguir que els alumnes de primària llegeixin una mitjana de 25 llibres a l’any i els de secundària, una trentena”

“Els estudiants del Centre per a l’ensenyament i Aprenentatge de Maine (EUA) llegeixen una mitjana de 40 llibres l’any i més del 97% acaben cursant estudis universitaris. La clau d’aquest èxit, va explicar la mateixa Atwell en una entrevista a l’Ara “és que els seus alumnes trien els llibres que volen”
“¿És bo que l’escola estableixi lectures obligatòries? “Si obligues l’alumne a fer una cosa produiràs l’efecte contrari: en aquest cas, que deixi de llegir” diu Àlex Cosials, coordinador de projectes de la Fundació Jaume Bofill”
“Amàlia Ramoneda, responsable de la biblioteca de l’associació de mestres Rosa Sensat i un referent en l’àmbit de la literatura juvenil: “Un bon sistema seria proposar-los una llista de 50 títols i que ells escullin”
El segon article explica el projecte lector de l’escola Casas, de Barcelona. Molt interessant.
El Departament d’Ensenyament, que coneix aquestes dades i ha sentit moltes vegades aquestes opinions, què fa? Edita el póster d’una piràmide lectora plena de bons consells per als joves i el reparteix pels instituts. Acompanyat, això sí, de propostes didàctiques, on es traspassa la responsabilitat que els nois i noies llegeixin al mateix alumnat i a les seves famílies.
 Aquí teniu els enllaços:
piramide_primaria_1118x792