Crònica de la xerrada sobre sexualitat a càrrec de Míriam Tirado

La cloenda del cicle de xerrades de l’Escola de mares i pares va tenir lloc ahir, dimecres 16 de maig, abordant un tema que genera grans dubtes i neguits: la sexualitat.  El gimnàs de l’escola, amb un gran nombre d’assistents, esperava a l’expectativa que la Míriam Tirado exposés aquest tema tant suggerent amb l’estil directe, espontani i didàctic que la caracteritza. Com a periodista especialitzada en maternitat/paternitat i consultora de criança, la Míriam inicià la seva presentació indicant ser la primera vegada que abordava el tema de la sexualitat com a eix central d’una xerrada, aspecte que va conferir encara més transcendència a l’acte, doncs representava una oportunitat única de trencar amb tabús i estereotips i parlar obertament del repte d’oferir als nostres fills i filles un acompanyament assertiu del seu desenvolupament sexual.

El punt clau de la xerrada, com ella mateixa va assenyalar, el vem situar en la premissa “tot comença en un/a mateix”. Així doncs, fent una necessària introspecció en nosaltres mateixos com a punt de partida, la Míriam va fer un recorregut per aspectes que mereixen ser situats en un lloc prioritari de la criança dels nostres fills i filles pel que fa a la sexualitat: l’estima i el respecte al propi cos des del moment del naixement d’un infant, la projecció d’estereotips que (inevitablement) arrosseguem,  la necessària naturalitat amb que hauríem d’afrontar parlar d’aquest tema per superar la transmissió de valors propis del segle passat, la incondicionalitat i el fet d’estar disponibles per cobrir les necessitats dels infants (també les sexuals) des d’una òptica conscient, l’emplaçament i protecció de la figura més vulnerable (la de l’infant) en la prevenció dels abusos,…

La intervenció de la Míriam va finalitzar amb un torn obert de preguntes i debat, que la Comissió pedagògica valora molt positivament com un ambient generador d’oportunitats d’aprenentatge i creixement personal com a mares, pares i subjectes actius de canvi. No podem fer altra cosa que agrair-te, Míriam, que ens acompanyessis en aquest camí, a la vegada que agraïm l’assistència de totes aquelles persones que es van interessar en la xerrada.

Esperem que tingueu un bon final de curs i no dubteu en fer-nos arribar les vostres suggerències a la nostra bústia comissiopedagogicavitxeta@gmail.com!

Comissió pedagògica de l’Escola La Vitxeta