Cartellera Visió de centre – Participació de les famílies EN21

Voleu participar en l’impuls de la transformació educativa?

Voleu compartir la vostra mirada sobre l’escola amb altres mares i pares,

i preguntar-nos sobre com ha de ser l’escola en el futur?

L’equip impulsor d’Escola Nova 21 conjuntament amb l’equip directiu us convidem al debat pedagògic per tal de dur a terme la visió de centre de l’escola La Vitxeta.

Us preguntareu què és la visió de centre?

Primer ens cal parlar d’Escola Nova 21…

Escola Nova 21 és un programa que pretén acompanyar aquells centres educatius que tenen voluntat de repensar i transformar el seu model educatiu cap a un model que respongui millor a les necessitats educatives actuals.

Un dels primers passos d’EN21 és definir com volem que sigui la nostra escola en un futur molt proper. D’això se’n diu la visió de centre.

Per fer la visió de centre hem de tenir en compte tota la comunitat educativa: famílies, alumnat i equip educatiu.

La Visió de Centre

“Si vols construir un vaixell, no comencis per buscar fusta, tallar taules o distribuir la feina.

Evoca primer en els homes i dones l’anhel de la mar lliure i ampla”.

Antoine de Saint-Exupéry

La visió és l’element que reflecteix el consens de la comunitat educativa sobre com ha de ser el nostre centre educatiu en un futur determinat. La creació de la visió serà la culminació d’un procés participatiu que comptarà amb la reflexió conjunta d’infants i joves, famílies i claustre.

La creació de la visió de centre consisteix a pensar què ens agradaria que fos cert per al nostre centre l’any 2030, per la qual cosa és imprescindible desprendre’s de les limitacions del moment present o de les barreres que pensem que poden impedir que s’aconsegueixin alguns dels elements desitjables.

Per a aconseguir fer la visió de centre us proposem dues dinàmiques:

• durant la setmana vinent (del 20 al 24 de maig), trobareu una cartellera participativa dissenyada per la Comissió Mixta Pedagògica al vestíbul de l’escola. En aquesta cartellera hi trobareu dues preguntes que ens agradaria que responguéssiu:

• “Com volem que siguin els nostres fills i filles d’aquí a vint anys?”;

• “Què ha d’aportar l’escola a l’educació dels nostres fills i filles?”

• el dimecres 29 de maig a les 16:15h., us presentarem el buidatge que haurem fet de la cartellera i farem una dinàmica per concretar diferents aspectes de la visió de centre que ja us explicarem més endavant.

Us animem a participar

Atentament,

L’equip impulsor d’Escola Nova 21.