1a Jornada: La Vitxeta es mou pel pati – 10 d’abril

Famílies vitxetes, reserveu-vos la data: el diumenge 10 d’abril a les 10 del matí tindrem la primera jornada matinal per a transformar els nostres patis. Petits i grans ajudarem a transformar els espais exteriors de l’escola.

Recordeu la cartellera del pati? Recordeu la pluja d’idees i postits per un pati millor? Hem tingut en compte les vostres opinions i dels millors experts en la matèria.

I què volem fer?

• Volem convertir els espais exteriors de l’escola en escenaris educatius.També us ho explicàvem a l’entrada Per què volem un “pati vitxeter” diferent?
  • Volem crear espais i ambients on s’hi pugui actuar, crear, imaginar, inventar, descobrir…
  • Volem solucionar les mancances que té el pati actual i fer que disminueixin els conflictes propis d’un espai diàfan sense massa opcions de joc amb poca vegetació, sense racons màgics, ni ombra, etc.

Per què?

“Un gran espai buit provoca comportaments d’agitació, repetitius, cansats. En canvi, un espai articulat i variat convida a comportaments intel·ligents, exploracions, descobertes, intencions, trobades, col·laboracions, iniciatives, projectes, construccions…”.  (Cita de Penny Ritscher)

I ara què?

En aquesta primera jornada de treball volem dur a terme una sèrie d’actuacions que us explicarem més endavant.

Aquesta serà la primera jornada de pati d’un projecte viu i obert a tothom. Animeu-vos a participar! Mou-te pel pati!

“Un entorn natural és un espai privilegiat per a la recerca sensorial, ric en relacions amb la matèria, ric en observació sobre els fets, fenòmens i canvis que s’hi donen. Un espai que convida els infants a estar en petit grup o en solitari, passant una estona amb un nou repte, un nou invent, una nova descoberta o bé gaudint senzillament, o simplement ser-hi” (extret del nostre projecte de pati La Vitxeta es mou pel pati).

Per poder tirar endavant aquesta idea d’incloure els espais exteriors com a espais d’aprenentatge i creixement dels infants, hem comptat amb la valuosa col·laboració i ajuda de la Carme Cols i en Pitu Fernàndez, mestres promotors del projecte “El safareig” sobre l’ús educatiu dels espais exteriors a l’escola; com també amb el suport i col·laboració de l’AMIPA, l’equip directiu, l’alumnat de l’escola i tota la comunitat educativa, així com de l’Ajuntament de Reus.

Gràcies! Us hi esperem!

Comissió de Pati – AMIPA

pativitxeta@gmail.com

[su_youtube_advanced url=”https://www.youtube.com/watch?v=9ZiYUnWtrBs&feature=youtu.be”]https://www.youtube.com/watch?v=ZJL4UGSbeFg[/su_youtube_advanced]