11 de febrer, dia de la nena i la dona en la ciència.

El divendres 10 de febrer al matí l’alumnat de 6è va rebre la Marina, una científica especialitzada en biologia. Ens va visitar perquè el dissabte 11 de febrer va ser el dia de la nena i la dona a la ciència i, a més a més, forma part del programa 100tífiques que té com a objectiu reivindicar el paper de la dona dins la ciència.

A la biblioteca ens va fer una presentació sobre la seva experiència en el camp de la biotecnologia.

Per posar-nos a la pell d’una científica, vam fer un joc de situació. El joc consistia a fer preguntes per endevinar qui era la científica. Gràcies a això, vam entendre el mètode científic, que consisteix a fer-nos preguntes, hipòtesis, fer experiments, extreure i fer conclusions. En finalitzar, vam fer les preguntes que teníem preparades per a ella. Vam entendre moltes coses, entre elles la feina d’una científica, el paper de les dones en la ciència i que tothom pot ser científic si es fa preguntes.

A més, d’aquesta visita, l’alumnat de 6è hem elaborat un pòdcast explicant la biografia d’una d’elles. Si el voleu escoltar ho podeu fer en aquests enllaços:

Esperem que us agradi.