10.000 passes al dia per a repartir cartes – Reporters i reporteres web

Titular escrit pel mateix grup de reporteres després de l’entrevista.

Tal com us explicàvem a Segon equip de reporters i reporteres en marxa, el segon equip d’aquest curs ha treballat per a fer 4 entrevistes diferents seguint la pauta: Preparem una entrevista i amb l’ajuda de 10 mares voluntàries de l’escola. Un treball de grup, de planificació, d’escriptura, de comunicació oral, de posada en escena… un treball molt ric en molts àmbits i que seguirem duent a terme tot el curs amb els reporters i reporteres de primer fins a sisè, organitzats en grups internivells.

El divendres 21 de febrer vam fer una entrevista que feia dies que havíem preparat amb molta il·lusió: una entrevista a una cartera, la Paola, mare de la Sira de 5è.

La Sira comença l’entrevista i diu: “Avui us presentaré la meva mare que es diu Paola i treballa de cartera, i per això la volem entrevistar”.

Una entrevista molt interessant que ens apropa a la professió de cartera. Moltes rialles i un ambient distès, tot i que les càmeres sempre ens posen una mica nerviosos i ens surten les vergonyes. Moltes estones d’estudi per part de les reporteres i molt d’agraïment per part de la Paola que amb ulls brillants ens dona les gràcies pel projecte que estem duent a terme. Una manera d’apropar famílies i escola d’una forma molt significativa pels nostres aprenents de reporters. I com sempre amb l’ajuda de mares voluntàries, la Núria i la Yolanda.

Moltes gràcies als reporters i reporteres: Yara, Guillem, Aloma, Amèlia, Sira, Sabrin i Dània. I moltes gràcies especials a la Paola pel seu temps i les seves paraules.

Si voleu la resposta d’alguna de les següents preguntes del guió, us convidem a veure el vídeo de l’entrevista, però veureu que vam fer moltes més preguntes improvisades.

• Quants anys fa que treballes de cartera?
    • T’agrada la teva feina?
    • Vols continuar o canviar de feina?
    • Has fet altres feines?
    • Vas haver d’estudiar per ser cartera?
    • Com t’arriben els paquets i cartes?
    • T’has d’estudiar els noms de tots els carrers?
    • Fas sempre els mateixos carrers?
    • Fas moltes passes al dia? Quantes?
    • Porteu uniforme? Com és? Sempre portes el mateix?
    • Què passa si la gent no té bústia?
    • Totes les cartes són iguals?