Assajant amb la Clàudia de Roba Estesa – Reporters i reporteres web

Titular escrit pel mateix grup de reporters i reporteres després de l’entrevista.

El tercer equip de reporters i reporteres web ja ha començat a gravar les seves entrevistes. Com ja sabeu aquest és un treball de grup, de planificació, d’escriptura, de comunicació oral, de posada en escena… un treball molt ric en molts àmbits i que seguirem duent a terme tot el curs amb els reporters i reporteres de primer fins a sisè, organitzats en grups internivells. I sempre amb l’ajuda de 10 mares voluntàries de l’escola.

El divendres 21 de febrer l’aula de música es va convertir de nou en un plató de gravació gràcies al Josep Basco, mestre de música de l’escola. Aquesta vegada l’entrevistada era molt desitjada; la Clàudia, violinista del grup musical Roba Estesa.

Avui entrevistarem la Clàudia de Roba Estesa. És la violinista del grup. L’entrevistarem perquè és un grup que ens agrada molt.

Una entrevista genial per la simpatia de la Clàudia i per la professionalitat dels nostres reporters i reporteres que, malgrat les coses del directe i alguna vergonya, havien estudiat molt les preguntes que dies abans havien escrit pensant en la Clàudia. Moltes hores de feina per a preparar-la; pluja d’idees, redacció de les preguntes, preparació de l’entrevista, estudi, posada en escena, titular… Però tot esforç té una gran recompensa i hem gaudit molt del procés amb la cirereta final quan hem conegut la Clàudia.

Perquè com diu la cançó que més agrada a la Clàudia, quin orgull…

ORGULL

Roba Estesa, Àlbum Desglaç (2018)

Quantes vegades hem caigut al forat.
Quantes vegades hem tingut por, hem tingut fam.
Quantes vegades ens hem promès seguir endavant
omplint cabassos, sortint del fang.

Fins aleshores t’he demanat
desemboirar-me, tornar-me prat,
tornar-me sol, tornar-me llum, tornar-me gra.

Extraordinàriament capaç
d’allò normal fer-ho especial.
Amor fugaç, fulla caduca,
camí d’estels fins a la Lluna.

Quin orgull compartir-te en la batalla.
Quin orgull sentir-te a prop sent jo tan lluny.

Quantes vegades hem guanyat el combat.
Quantes vegades hem sigut plor, hem sigut mar.
Quantes marees i quantes oceà.
Quantes les aigües, quantes les mans.

Sortim a fora, veuràs desglaç.
Trobem-nos ara, anem pas a pas.
Serem la llum, serem cançó, serem la falç.

Extraordinàriament capaç
d’allò normal fer-ho especial.
Amor fugaç, fulla caduca,
camí d’estels fins a la Lluna.

Quin orgull compartir-te en la batalla.
Quin orgull sentir-te a prop sent jo tan lluny.

I tot ben disfressats, i acompanyats i guiats per les mares voluntàries; per la Núria i la Paola. Moltes gràcies voluntàries per ajudar-nos a fer-ho possible i als reporters i reporteres: Blai, Marcel, Montsant, Alba, Adrià, Ayoub, i Mohamed M.

I evidentment moltíssimes gràcies Clàudia per fer-ho tot tan fàcil i dedicar-nos un temps, tot i estar reunida amb totes les del teu grup per assajar. Ens ha encantat conèixer-te. I gràcies també a Juantxo Skalaripare de l’escola fins al curs passat, per haver-nos ajudat a contactar amb la Clàudia, ja que junts formen el quartet Juantxo Skalari Unplugged Quartet K.

Dibuix realitzat pel Marcel com a obsequi per la Clàudia.

Si voleu la resposta d’alguna de les següents preguntes del guió, us convidem a veure el vídeo de l’entrevista.

• Quants anys tens?
    • Tens animals?
    • Tens fills? Quants?
    • Tens germans?
    • Quines aficions tens?
    • Quin esport t’agrada més?
    • Et fa por alguna cosa?
    • Quan vas començar a tocar el violí?
    • Toques algun altre instrument?
    • Com et sents quan toques el violí?
    • Per què vas triar tocar el violí?
    • Quants professors de violí has tingut?
    • Com vas descobrir la teva passió per la música?
    • Quan eres petita quin músic t’agradava?
    • Alguna vegada has tocat enfadada?
    • La vostra música és molt alegre i divertida, qui escriu les cançons a Roba Estesa?
    • En quants concerts has tocat?
    • En quants grups has tocat?
    • Com vas conèixer les teves companyes?
    • Per què totes les del grup són noies?
    • Ens quins països has tocat?
    • Quin país t’ha agradat més?
    • En quin país voldries anar?
    • Què opines de Roba Estesa?
    • Què vols fer en el futur?