Tercera Jornada de Treball pel pati: 12 de març

El conte del pati

Vet aquí una vegada una escola molt bonica que tenia un pati trist, era l’Escola La Vitxeta. Un pati sense quasi vegetació ni massa opcions de joc, sense racons màgics, ni ombra… Un pati on no hi havia espais per a seure, i on moltes vegades els més grans de l’escola no trobaven el seu lloc.  Sempre hi havia excuses per a quedar-se a l’aula, ja que hi havia més diversió.

Els nens i les nenes d’aquella escola tenien veu, i sovint demanaven millores pel seu pati.

Vet aquí que un dia aquesta veu va ser escoltada. Mestres, pares i mares van sentir aquesta trista melodia que demanava espais per seure, espais per amagar-se, jocs per a jugar… i es van il·lusionar.

I entre tots i totes, i amb molt d’esforç, van anar dissenyant un nou pati. La Vitxeta es començava a moure pel pati, i no volia parar quieta, i més encara quan veia la reacció de petits i grans.

Un pati més tranquil, on tothom trobava el seu racó i estones de joc màgiques i úniques.

I els nens i nenes d’aquella escola van seguir cantant, primer agraïts pels canvis, després, perquè encara creien que podien somiar. I una vegada més, mestres, pares i mares els van escoltar.

I així va ser com aquella comunitat es va tornar a arremangar de nou.

Tal com ja us anunciàvem fa uns dies, Tercera jornada de pati: 12 de març, el diumenge 12 de març a les 10 del matí us esperem de nou, petits i grans, amb ganes de treballar i de passar-ho bé a la tercera jornada de pati d’un projecte viu i obert a tothom. Animeu-vos a participar! Mou-te pel pati!

Actuacions previstes al pati d’infantil i al pati de primària:

• escenari teatral (primària)
  • centre d’instruments musicals (infantil)
  • bancs i caixes d’emmagatzematge d’estris de cuina i dels sorrals
  • rocòdrom horitzontal (primària)
  • més zones de trobada i de reunió
  • més vegetació per a fer ombra i racons especials

Paral·lelament a la Jornada de Treball oberta a totes les famílies, hi haurà una Jornada Pedagògica adreçada a totes aquelles persones i col·lectius del món educatiu que tinguin interès a conèixer de primera mà el projecte de pati de la nostra escola.

A la següent galeria d’imatges podreu observar les actuacions realitzades a la Primera i Segona Jornada de pati de l’escola:

Per poder tirar endavant aquesta idea d’incloure els espais exteriors com a espais d’aprenentatge i creixement dels infants, hem comptat amb la valuosa col·laboració i ajuda de la Carme Cols i en Pitu Fernàndez, mestres promotors del projecte “El safareig” sobre l’ús educatiu dels espais exteriors a l’escola; com també amb el suport i la col·laboració de l’AMIPA, l’equip directiu, l’alumnat de l’escola i tota la comunitat educativa, així com de l’Ajuntament de Reus.