Carnaval 2020: els insectes pol·linitzen Cardedeu

Alguns dels millors moments de la rua de Carnaval amb els insectes pol·linitzadors pels carrers Poble Sec:  els grups de l’escola s’han disfressat de mosques, marietes, abelles, aranyes, libèl·lules, papallones i escarabats.

Ampolles reutilitzables de L’AFA Les Aigües

L’AFA Les Aigües ha fet unes ampolles d’aigua reutilitzables. Ja no tenim excusa per portar ampolles de plàstic d’un sol ús quan anem d’esxcursió! Podreu trobar-les els dies 18, 21, 26 i 27 de febrer de 16:30 a 17 hores al despatx de l’AFA.

Projecte Multicultural Les Cultures de Les Aigües

Iniciem un projecte de multiculturalitat i plurilingüisme complementari a la tasca docent contemplada en el Projecte Educatiu de l’escola anomenat Les cultures de Les Aigües.
Per què un projecte de multiculturalitat i plurilingüisme?
Aquest 2020 volem fer un pas més amb l’objectiu de fomentar la participació… Llegeix més»

Visitem el Museu-Arxiu Tomàs Balvey per conèixer Pep Borràs

Tots els grups de l’escola hem visitat l’exposició de Pep Borràs al  Museu Arxiu Tomàs Balvey, emmarcada en el projecte Cardedeu amb l’art vigent.  Un cop feta la visita. al mateix museu hem fet un taller manipulant fustes i creant escultures, tal i com fa Pep Borràs. Aquí teniu imatges de la visita que han fet els grups de P3 el 18 de febrer. Esperem la amb emoció la  visita de l’artista a l’escola al mes de març.

Sortida de 2n al Cosmocaixa: crear, experimentar i construir

Els nens i les nenes de segon han anat al CosmoCaixa a Barcelona. Han fet l’activitat–taller CREACTIVITY. És un espai que posa en joc la creativitat i l’experimentació. Vol que els nens i nenes duguin a terme creacions i construccions, ja sigui de forma individual o col·lectiva. També han pogut fer una passejada pel museu i s’ho han passat molt bé.

Els grups de P5 descobreixen els transports i van fins a l’estació de tren

Els grups de P5 hem treballat  el projecte “Viatgem” i hem sortit pels carrers del barri fixant-nos amb els senyals de trànsit i fins arribar a l’estació de tren. Allà hem vist la màquina expenedora de bitllets, el rellotge… i com passen els trens.

Plantació d’hivern a l’hort de Les Aigües

Des de principi de desembre, durant les hores de pati, els alumnes de 5è hem engegat les feines de l’hort de l’escola.  Un cop hem tret les plantes de l’anterior plantació i les males herbes que havien sortit durant l’estiu, hem remenat la terra per poder començar a plantar.

Per abonar la terra fem servir hummus de cuc de terra, ja que és un substrat ric en nutrients indispensables pel creixement de les nostres verdures i hortalisses. El primer que hem plantat han estat els alls. Ens ha sorprès saber  que a partir d’una dent d’all surt una cabeça. Poc a poc hem anat plantant cebes, faves, pèsols, bròquils, bròcolis, cols de les varietats pell de gripau i llombarda, fonoll i api.  Aquesta darrera setmana hem fet una nova plantació d’enciams meravella i roure, i escaroles de les varietats cabell d’angel i de perruca.  També hem trasplantat algunes plantes aromàtiques i les hem col.locat totes en filera en un dels costats de l’hort.

A més, estem fent altres tasques com la poda de l’heura que s’enfila per la tanca, ja que es tracta d’una espècie invasora i tendeix a anar cap a l’hort.  Us anirem explicant com progressen les nostres plantacions!

Els grups de 5è al Parlament de Catalunya

Els alumnes de 5è hem visitat el Parlament de Catalunya. La Noemí, una guia extraordinària, ens ha ensenyat alguns dels racons de l’edifici per conèixer la història del Parlament i ens hem assegut a l’hemicicle, on hem escoltat una explicació interessantíssima sobre la tasca que duen a terme els nostres representants polítics.

Teníem programada una activitat de descoberta del Parc de la Ciutadella però no ha estat possible realitzar-la degut al fort vent que bufava. Les autoritats han tancat el parc per prevenir mals majors i en el seu lloc hem fet una visita al El Born Centre de Cultura i Memòria, on hem pogut veure el jaciment arqueològic i l’exposició permanent La Barcelona del 1700.

Hem gaudit d’un intens i interessant  dia cultural. Us deixem unes fotografies del dia.

Les Aigües amb la Marató 2019

L’Escola Les Aigües amb la solidaritat de les famílies i l’organització de l’AFA, del servei de menjador, dels alumnes i de l’equip de mestres ha celebrat la 5a Fira per la Marató de Tv3. Aquest 2019 hem recaptat 1.431 € que aniran a la investigació de les malalties minoritàries.