The International Mathematical Modeling Challenge

El International Mathematical Modeling Challenge ( repte internacional de modelització matemàtica) és un concurs de matemàtiques dirigit a equips d’estudiants d’entre 15 i 18 anys que es fonamenta en la creença que els estudiants i els professors/es necessiten experimentar i emprar les matemàtiques en situacions reals com a eina que permet comprendre, analitzar i resoldre millor els problemes i reptes del món real. Des de fa molts anys, les universitats i la
indústria reconeixen cada vegada més la importància de la modelització matemàtica; no obstant això a l’ensenyament secundari, les tasques de modelització segueixen sense ser habituals.

L’objectiu d’aquesta competició és donar l’oportunitat als estudiants de secundària de donar resposta, col·laborant en equip i usant variades eines matemàtiques, a problemes reals amb un possible impacte social. En l’IM2C participen països de tot el món, que presenten, prèvia selecció, un o dos equips d’entre 3 i 4 estudiants d’entre 3r d’ESO i 2n de Batxillerat. Una vegada rebut el problema, els alumnes treballaran en la resolució i presentaran un informe amb la resolució completa.
I la notícia és que el Numància hi participa!! L’alumnat: Álvaro Ayas (4t E), Sabina Asensio (3rA), Bayan Jatane (3r A) i Mohammad Karim Rguigue (3r A) amb la col·laboració en la gestió de la professora de Matemàtiques Mariluz Benavente.

Podeu llegir més informació sobre el concurs clicant en el logo de la convocatòria.

Us anirem informant!!!