![]() |
![]() |
![]() |
L’espai interior de la biblioteca de l’institut ha estat recentment objecte d’un projecte de transformació creativa i funcional. Amb l’objectiu de donar-li un aspecte més modern i adequat als usos actuals, l’alumnat de l’optativa de Visual i plàstica de 4t d’ESO ha participat activament en el disseny d’una nova distribució que distingeix clarament dues zones diferenciades: una com a biblioteca pròpiament dita i l’altra com a aula de treball.
Aquest espai, que habitualment serveix tant per a la consulta i lectura com per a l’activitat docent, demanava una solució flexible que respongués a les necessitats de silenci, concentració i accés al coneixement, però també de dinamisme i interacció educativa.
Amb l’assessorament del professorat i aplicant criteris estètics i funcionals, els estudiants han reorganitzat virtualment el mobiliari, amb el programa sketch up, i han proposat una nova paleta de colors diferenciadors per a cada zona. L’objectiu ha estat crear ambients amb identitats pròpies però harmònics entre ells, afavorint així la convivència de les dues funcions en un mateix espai.
El resultat és una biblioteca renovada, acollidora, versàtil i més adaptada a l’ús real que en fa la comunitat educativa. Un exemple més de com la participació de l’alumnat pot contribuir de manera creativa i responsable a la millora dels espais comuns del centre.
Tindrà la biblioteca aquest aspecte en el curs 2025-26?
![]() |
![]() |







