Co-Shaping Peace amb la Serp de Fusta

Comencem l’any de la Serp de Fusta amb un nou projecte eTwinning que es diu Co-Shaping Peace i ens acompanyarà fins a final de curs. Dit d’altra manera: acabem la setmana de commemoració de les Víctimes de l’Holocaust celebrant el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau.

Omnes uiae Romam ducunt, diuen…

Tots?!

La nostra és una proposta d’ensenyament-aprenentatge intercultural a escala europea en què hi participa tot l’alumnat d’alemany de 2n i 3r d’ESO i el grup d’alumnes de 4t que enguany està cursant l’optativa de filosofia.

El que volem es diu ràpid però constitueix tot un repte: Ko-modelar la Pau. (En majúscules i amb K de trenkant motlles). Creativament i des de l’empoderament que ens brinda el Learning-by-Doing combinat amb el Thinking-Out-of-the-Box

Reflexionant sobre les nostres fortaleses i mancances per a poder posar en marxa accions inspiradores sense esperar que els polítics políticament correctes ens el segueixin prometent per a no-se-sap-quan, aquell colom blanc i perfecte de Picasso…

Plantar cara als llops amb pell d’ovella, això és el que volem. Conrear la Pau al nostre institut, a la nostra ciutat, a Catalunya, a Espanya, a Europa i a tot el món mundial!

Que com ens ho farem?
Doncs agafant sense por el pinzell de l’art i el pensament per tal de crear sinergies innovadores amb les 3 escoles europees amb què estem fent pinya: l’ORG de Vöckabruck (Àustria), el GAL de Siegen (Alemanya) i el Dede Korkut Anadolu Lisesi de Turquia.

Hi haurà qui pensi que parlar de Pau en aquests temps tan convulsos en què ens trobem és cosa de somiatruites o menjaflors. No és el nostre cas. La Lucía Urbina de 3r ESO, per exemple, ja ha començat a integrar la pràctica eTwinning amb les seves tasques com estudiant d’alemany, tot compartint-nos aquesta fantàstica ressenya sobre la sortida que vam fer dimarts a la Filmoteca. Danke schön für dein Engagement, liebe Lucía!