Avui ha estat un dia ple d’activitats! pel matí hem anat a l’espai Xanadú, concretament a les pistes de neu on hem pogut gaudir de la neu i passar una bona estona. Després d’aquesta primera activitat hem anat al Jardí botànic, hem passejat pel Parque del retiro i per acabar hem pogut gaudir d’un musical. Un gran dia!!!
El tercer dia del nostre viatge i després d’un dia cultural, el Parc d’Aventures de Cercedilla ha estat tot un encert!! Equipats amb arnesos, mosquetons i materials diversos, cadascú ha pogut escollir la dificultat del recorregut en un ambient molt segur. Alguns han estat molt atrevits!!
El divendres 1 d’abril, l’alumnat de 3r d’ESO vam gaudir de l’Educació física en un entorn diferent. Vam anar al Centre Esportiu Municipal de la Verneda a Barcelona, on es van fer diverses activitats físiques que no podem fer normalment a l’institut i ens serveixen per ampliar i conèixer noves realitats motrius. Aquestes activitats van ser Zumba, Kin-ball (activitats amb pilotes gegants), activitats gimnàstiques amb llits elàstics i bàsquet inclusiu en cadira de rodes.
Les activitats van ser tot un èxit, amb molt bones valoracions de l’alumnat sobretot els llits elàstics i el zumba.
Avui ha estat un dia cultural a tope. Pel matí visita al Reina Sofia, on el que més ha triomfat amb diferència ha estat la contemplació del Guernica. Després, temps de lleure per descobrir racons de la ciutat on fer un bon àpat. I per la tarda, més museu. En aquest cas el Museo del Prado. Les pintures de Goya, Velázquez i Rubens han estat les millor valorades per part dels nostres alumnes. Demà ens toca una cosa més física, un parc d’aventura vertical, amb tirolines extremes per alliberar adrenalina!!
Avui els mediadors i mediadores de 3r d’ ESO han participat en un escape room sobre els rumors. Durant l’activitat han hagut d’aguditzar l’enginy per tal d’anar passant els diferents reptes que se’ls ha anat plantejant. Finalment, han aconseguit sortir, convertint-se en nous agents antirumors.
Aquesta missió no l’han fet sols, ha sigut gràcies a la col·laboració amb altres companys i companyes d’altres instituts que participen en la Xarxa de valors de Santa Coloma. Podeu consultar el Tweet que han fet des de la Xarxa de valors.
https://twitter.com/xarxavalors_sc/status/1511031631250960390?s=12&t=aCYqpqSl1_LFd81ri40Tjw
Enhorabona a tots i totes!
Estem molt contents de tornar a tenir amb nosaltres el Teatrí d’Abdul i els seus contes del Magrib. L’Abdul, un contaire autèntic dels d’abans, ens visita des de la llunyana i propera Berberia amb el seu teatrí itinerant i les seves històries tradicionals. Els alumnes de 1r ESO han participat molt activament en el seu espectacle ple de misteri, música, teatre i humor.
Desde el Departamento de Castellano, retomamos la asistencia a la representación teatral de una de las lecturas obligatorias de las PAU. En este caso, los alumnos de Segundo de Bachillerato disfrutaron de la adaptación de La Fundación de Antonio Buero Vallejo en el Teatre de Sant Andreu.
Esta adaptación de la obra de plenitud del escritor nos lleva a una reflexión sobre la prisión física y la prisión mental. La línea principal acompaña el personaje protagonista al descubrimiento de la realidad que lo rodea y que tiene subvertida a causa del que hoy diríamos estrés postraumático, que lo supera y lo hace bordear el delirio. La experiencia no pudo ser más satisfactoria.
Avui, diumenge 3 d’abril, ben de matinada, l’alumnat de 4t d’ESO ha marxat cap a Madrid de viatge d’estudis de 4t d’ESO. Una de les primeres activitats, ha estat la visita cultural teatralitzada pel barri de les lletres.
Avui, 1 d’abril publiquem el 2n full del calendari de dones que els departaments de l’àmbit lingüístic (castellà, català i anglès) han elaborat amb motiu del 8 de març. Aquest cop les protagonistes són: Concepción Arenal, Caterina Albert i Anne Sullivan.
Els/les delegades passaran a recollir el nou full i llegiran el contingut als companys i companyes abans de penjar-lo a la classe.
Us presentem el disseny de l’ Aitana Orts, alumna de 4t d’ ESO del nostre institut.
L’alumnat d’Economia de la matèria de primer de batxillerat ens ofereix una reflexió escrita i gràfica al voltant del concepte mercat: Què fa el mercat? A la nostra societat, el ciutadà mitjà li costaria trobar alguna necessitat que no pugui satisfer al mercat.
El debat a classe planteja qüestions sobre els errors del mercat: Què passa quan el poder del consumidor va lligat als seus ingressos?, què passa quan una empresa aconsegueix una posició tan avantatjosa al mercat que permet oferir els seus serveis en exclusiva?, què passa quan tothom desitja menjar carn una, dues, tres o quatre vegades al dia?, què s’ha trencat quan les 85 persones més riques del món supera la riquesa de la meitat més pobra de la població mundial? (Segons un estudi de l’ONG Oxfam).
Compartim amb vosaltres les il·lustracions fetes per l’alumnat com a resultat del treball fet a classe i que es poden veure exposats a l’espai 40 del nostre institut.