Aprenentatge automàtic per a la medicina: xerrada a la UB

El departament de matemàtiques de l’ institut va organitzar, ahir dimarts 24 de gener, una sortida per a l’alumnat de 1r de Batxillerat científic i tecnològic a la UB. Van assistir  a la xerrada “Aprendizaje automático para la medicina: potenciales y riesgos” que s’ha realitzat a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona.
A la xerrada els han explicat com, mitjançant l’aprenentatge automàtic, les màquines poden arribar a diagnosticar malalties amb una certa fiabilitat a partir de proves mèdiques, si se les entrena adequadament.

Posteriorment, els alumnes han fet un taller on han aplicat els coneixements adquirits tot ensinistrant l’ordinador perquè reconegués si una placa de tòrax corresponia a un pacient amb COVID o no. L’alumnat també ha aprofitat les estones lliures per visitar el preciós edifici de la UB.