Del Treball de Recerca a la ciutat real: visita al Centre de Gestió de la Mobilitat

Aquest passat novembre, l’alumne de 2n de batxillerat Álvaro Ayas va presentar a l’institut el seu Treball de Recerca (TR), centrat en l’optimització matemàtica de la xarxa semafòrica de Barcelona a partir del flux real de vehicles i vianants. Un cop feta la presentació, l’Álvaro va fer arribar el seu treball al Centre de Gestió de la Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Després de llegir-lo, Roberto Ríos, treballador del centre, va mostrar interès a conèixer personalment l’Álvaro i el va convidar a visitar les instal·lacions. La visita va tenir lloc el 3 de febrer de 2026, amb l’acompanyament dels professors Néstor i Josep Maria.

Durant la trobada, els participants van poder conversar sobre com es gestiona el trànsit a Barcelona, comentar la viabilitat de propostes com la plantejada en el TR i conèixer les línies d’actuació que es duen a terme per millorar la mobilitat a la ciutat.

Aquesta experiència va permetre a l’Álvaro veure com el seu treball pot tenir una aplicació real i conèixer de primera mà el funcionament d’un servei clau per al dia a dia de la ciutat, posant de manifest que la recerca feta a l’aula pot traspassar les parets de l’institut i contribuir a millorar la societat.