Beques per a ensenyaments postobligatoris curs 2024-2025

Convocatòria oberta

El termini per sol·licitar les beques és del 19 de març a les 9 hores fins al 10 de maig de 2024 a les 15 hores

 

Has de sol·licitar la beca dins d’aquest termini, encara que no sàpigues què estudiaràs o, fins i tot, encara que no sàpigues si estudiaràs o no. Posa els estudis que consideris més probables i cap al setembre podràs modificar-los, si cal.

 

Més informació i sol·licitud

Cicles formatius de grau mig i PFI

Dimecres 24 d’abril a les 18:00 hores

Cicles formatius de grau superior i Cursos d’especialització

Dimecres 8 de maig a les 18:00 hores

L’alumnat de 1r d’ESO va al CaixaForum a fer el taller “Comunica’t”

Al llarg del mes de gener, i organitzat des del departament de Català, tots els grups de 1r d’ESO han anat al CaixaForum a participar en el taller “Comunica’t”. A través de les activitats proposades per les talleristes, l’alumnat ha millorat l’expressió corporal ha adquirit més habilitats comunicatives en català.

A més de participar en el taller, l’alumnat de 1r d’ESO va poder gaudir de les vistes que hi ha des del terrat de l’edifici modernista Casa Ramona i compartir el matí amb companys i professorat fora de l’aula.

Primavera castellera a l’Esteve Terradas

A partir d’una proposta en el marc del Pla de l’Entorn, els Castellers de Cornellà han engegat un
projecte educatiu per aprofitar les oportunitats pedagògiques i els valors que els castells
ofereixen. Poques activitats apleguen dosis semblants de treball en equip, de cooperació per assolir un objectiu comú i d’esforç col·lectiu. En un castell hi participen persones de diferents edats, complexions físiques, maneres de ser i de pensar… tothom pot trobar-hi el seu lloc i sentir-se part d’una tasca comuna.
Una activitat oberta, sana i divertida per a tota la comunitat educativa que s’engegarà en tres instituts de la ciutat: IES Cornellà, Maria Aurèlia Capmany i Esteve Terradas. Els tallers, que es desenvoluparan els dilluns en horari de tardes (de 4 a 6), miraran d’apropar als nois i noies les nocions bàsiques dels castells: les posicions a la pinya, la tècnica per pujar al tronc o les sensacions que es viuen quan ets a dins d’un castell. Els assajos es realitzaran al gimnàs de l’institut, organitzats i duts a la pràctica per membres de l’equip de tallers dels Castellers de Cornellà.
Acabades les sessions d’assajos, una festa-actuació convocarà les colles dels tres instituts per tal que puguin compartir i mostrar, en un espai públic i acompanyats per familiars i amigues, el que han après al llarg de l’experiència, en un ambient festiu i obert al barri.

Dilluns 11-18-25 de març +1-8 d’abril
5 sessions d’assaig de la colla de l’institut
Horari previst: de 16 a 18hrs.

Visita a T-Systems

Els grups de TIM2, TIM4, TIM6 vam anar de visita ahir pel matí a T-Systems. L’equip de selecció de personal de l’empresa ens van rebre i ens van fer una xerrada de 2 hores per explicar-nos els serveis TIC que ofereix T-Systems i sobre els perfils requerits, sobretot pensant en les posicions compatibles amb els estudis del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes.
Van donar indicacions de com ha de ser un bon Curriculum. També van comentar la importància de tenir coneixement d’idiomes (anglès) i que tot alumne hauria de tenir un perfl de Linkedin. Sobre aquest punt del Linkedin, els professors vam comentar després de la visita que és quelcom que caldria tenir en compte i seria important impulsar-ho des de l’equip docent, potser des de FOL es podria incloure com a activitat.
Després de la xerrada vam fer una visita a l’àrea de Service Desk per a poder-nos fer una idea més concreta de l’entorn de treball.

L’ALUMNAT DE 3r. D’ESO REP LA VISITA D’ARTURO PADILLA DE JUAN

El Departament de Llengua Catalana ha organitzat la visita de l’escriptor d’una de les lectures obligatòries de 3r. d’ESO: “Ombres a la foscor”.
A la visita, que va tenir lloc dijous 14 de febrer, l’alumnat ha pogut conèixer més detalls sobre l’obra que ha llegit i sobre el seu autor i ha tingut l’oportunitat de tenir el llibre dedicat.

GOT TALENT ET i més!

Dintre de les diferents activitats que es realitzen a les jornades d’orientació acadèmica i professional s’ha realitzat un any més l’activitat Got Talent ET.
Aquesta obra realitzada a l’Auditori de Cornellà, és molt important per al nostre Institut ja que es treballa l’empreneduria, el treball en equip, la interacció entre diferents departaments i alumnes/as, de diferents nivells i cicles. Bàsicament podem dir que és una mostra del nostre ADN.
Aprofitem aquestes línies per donar les agrair a tot l’alumnat i professorat que han participat i ajudat al bon funcionament de la jornada, i com no de les altres 65 activitats  programades al llarg de la setmana.
Gràcies per l’esforç compartit i els bons resultats obtinguts!!

Maremar: paraula, dansa, cançó

Pèricles, de Shakespeare, amb cançons de LLuís Llach, per acostar-nos al drama dels refugiats.

El passat 12 de desembre  l’alumnat de batxillerat de l’Esteve Terrades vam assistir a l’espectacle Maremar de la companyia Dagoll Dagom.

Maremar és un versió actual de l’obra Pèricles, príncep de tir, de Shakespeare. Aquesta antiga història manté un paral·lelisme amb la dolorosa realitat actual que vivim als camps de refugiats mediterranis a Europa, combinant els tres llenguatges: text dramàtic, música i dansa. Els cants a capella que fonamenten la música són versions del famós cantant, Lluís Llach.

L’espectacle provoca un gran sentiment d’emoció i fa, també, que et posis a la  pell dels milions de refugiats que han de fugir de les seves cases, a causa de situacions inhumanes. La situació als països d’origen és tan dramàtica que encara que ell mateixos són conscients del que els hi espera embarcant-se en un viatge sense garanties d’èxit, decideixen deixar la seva família, els seus amics i la seva llar.

Maremar és, segons el meu punt de vista, un crit a la llibertat que relacionar la figura del tirà que veiem a la història de Pericles amb la tirania que avui dia vivim al món, una tirania que ens manca de les nostres llibertats i que ens priva de poder expressar-nos lliurement, una tirania que fa que milers de persones morin al Mediterrani.  

Ens hem de quedar aturats sense fer res veient com el mar mediterrani s’està convertint en el cementiri més gran d’Europa?

Pol Campos

1r. de batxillerat

DIANA. Així és com s’acaba aquesta història. És trist que la bondat humana necessiti sempre ser reclamada.

MARINA. Però la història no s’acaba aquí. La mar sempre davant nostre, com una condemna, com una amenaça, com un perill que ens ha allunyat del nostre poble, de les nostres famílies, del nostre futur. Diga’m que ja n’has tingut prou, tingues pietat de nosaltres, ja ha estat suficient la traïció entre els homes en aquesta terra. No estàs tipa d’emportar-te tants nens? Desitjo que la gent pugui veure la mar com un lloc on jugar. En un lloc tan bonic com el mar només hi haurien de passar coses boniques. Aquesta és la meva esperança. El mar… la mare, la maremar.

(El text de Marina són paraules d’Ahmad Al Hamso)

Projecte Movet

L’any passat es va iniciar la primera fase del Projecte MoVET. Aquest projecte és la continuació del projecte Techpedia, al qual també va participar l’INS Esteve Terradas i Illa. És un projecte de tres anys que vol implicar empreses, universitats i instituts de FP per tal de pensar com “modernitzar” la FP (Modernization of VET).

A la primera reunió, realitzada a Praga (República Txeca), es van decidir els temes (topics) que es desenvoluparan. Els temes escollits finalment van ser:

Un cop escollits els temes, s’estan preparant els materials per als alumnes, professors i activitats a realitzar. Aquest projecte conclourà el curs 2019/2020, amb unes estades d’uns dies (encara per decidir) per fer unes “olimpíades” sobre els temes desenvolupats. Del 20 al 22 de Febrer, part de l’equip d’internacional anirem a Bratislava (Eslovàquia) a la segona reunió presencial del projecte. Us anirem informant de les novetats i dates de les proves.

http://techpedia.fel.cvut.cz/es/info/

Membres de l’equip MoVET a la reunió de Praga del curs passat

Pràctiques de química a la UAB

El divendres 8 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de química han realitzat l’activitat “Química interactiva” a la Facultat de química de la UAB.

Aquesta activitat ha consistit en una visita a l’exposició “Tot és química”, una pràctica de química virtual i pràctiques als laboratoris.

Ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora, sobretot perquè implica viure un matí al ritme de la Facultat de química.

Treball en equip

El passat dia 1 de febrer el grup de segon d’Assistència a la Direcció vam organitzar una actuació com activitat de classe  (“ET_Lo mejor de lo peor”), on havíem de demostrar que sabíem treballar en equip per a superar la UF1 (Coordinació i gestió d’equips de treball) del mòdul Organització d’esdeveniments empresarials.

Després d’haver  fet tres intents de projecte, al final vam poder posar-nos d’acord en decidir un tema. Vam crear un grup de whatsapp per poder tenir comunicació tots junts en qualsevol moment sense necessitat d’estar a classe i poder avançar el treball.

Inicialment havia components de l’equip poc inclinats a establir unes normes de conducta de treball, però és cert que després d’haver viscut una situació difícil i conflictiva, es va veure clarament la necessitat d’aquestes normes, tan senzilles com principalment: atenció a les intervencions de les idees dels companys, el respecte al torn de paraula, no fer grups de xerrades externes al treball sobre ell, acceptació del resultat de les votacions de l’equip sobre les temes del treball i sobre tot, treballar coordinats.

En conclusió, encara que els principis van ser difícils, podem dir que al final, amb l’ajut  de les 5C: comunicació, compromís, confiança, complementarietat i coordinació, vam fer un treball excel·lent.

Gràcies a les 5c vam arribar a aconseguir el que ens havíem proposat: un treball en equip perfecte, prova superada!

Participem en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO

Alguns alumnes de 1r d’ESO han participat en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO en representació de l’aula Verda. En aquesta trobada els alumnes han exposat el projecte de l’Aula Verda i totes les tasques que hem realitzat fins ara, a més, han agafat idees de les altres escoles i instituts. Ha estat una experiència molt enriquidora!

En motiu del X aniversari de la creació de la Xarxa d’Escoles per a la sostenibilitat de Cornellà (XESCO) i aprofitant que la ciutat de Cornellà ha guanyat el premi European Green Leaf 2019 pel seu compromís amb les pràctiques de sostenibilitat urbana, es va celebrar el passat 8 de febrer la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO on 4 representants de l’Aula Verda de 1r d’ESO van anar a exposar el nostre projecte i a explicar les tasques que hem realitzat fins ara. L’experiència ha estat molt enriquidora ja que hem pogut conèixer els projectes que realitzen la resta d’escoles i instituts que formen part de la XESCO i ens hem endut un niu d’idees per a dur a terme! Us seguirem informant!

Volem la pau

El dia 30 de gener va ser el dia mundial de la pau, per aquest motiu a l’aula 210 vam realitzar un mural.

Vam cercar informació de les dones que havien guanyat premis Nobel de la Pau.

Tot i que aquest premi es dóna des de fa més de 100 anys, només 15 dones l’han obtingut: per la seva lluita a favor del desarmament, contra les desigualtats, drets dels indígenes, pels drets de nens i nenes  a rebre educació…

Jornada Orientació Acadèmica i Professional a la Formació Professional

Del 27 al 29 de febrer,  tindrà lloc la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional a la Formació Professional.

Iniciarem la jornada, amb l’actuació de la Companyia Poc Estable a l’Auditori de Cornellà de LLobregat, “Got talentET”.

Aquesta jornada, té més de seixanta activitats diferents, que són possibles gràcies al treball i l’esforç del professorat, que una vegada més, demostra que la il·lusió per realitzar una feina ben feta és capaç de superar els obstacles que inevitablement sorgeixen. De igual manera destaquem i agraïm la col·laboració de totes les empreses i professionals que han fet possible enllestir aquestes jornades. Durant aquests dies els alumnes visitaran empreses i organitzacions, assistiran a xerrades i conferències. Escoltaran a persones de referència en el seu sector, que explicaran com realitzar bones pràctiques empresarials i professionals. Es tracta d’obrir una porta al món real des de l’objectiu de donar les pistes que els orientin cap a la presa de decisions presents i futures, la qual cosa, ja ho sabem, no sempre és fàcil.

Per conèixer amb detall totes les activitats podeu consultar el tríptic: Jornada Orientació Acadèmica i Professional.