Primera trucada hologràfica entre dos instituts

T’imagines poder veure i parlar en directe amb un familiar que viu a l’estranger com si estigués just davant teu? O rebre classes de guitarra en temps real veient la postura del professor en 3D alhora que et corregeix?

Aquests són alguns de la infinitat d’exemples d’aplicació social que AVUI ja es pot aplicar realment a les comunicacions a distància gràcies al projecte Holopix, impulsat per l’alumnat d’Administratiu de l’INS Esteve Terradas i Illa, i on col·labora l’alumnat de l’IFP Algueró, INS Provençana, Escola del Treball de Lleida, INS Poblenou i el Citilab.

Primera trucada hologràfica entre dos instituts

Dijous 22 de febrer de 2024 l’alumnat de l’Esteve Terradas va poder validar el primer prototip, amb el que han treballat tot el curs, fent una trucada hologràfica en temps real (sense cap delay) amb l’alumnat de l’Institut Provençana. La sessió va ser tot un èxit: La conversa va ser molt fluïda i va ser una experiència molt ben valorada i enriquidora per ambdós grups que col·laboren per aconseguir que el projecte arribi a bon port.

¿Com s’ha assolit fer la trucada?

Configurant una càmera virtual amb el programa d’ordinador gratuït “OBS Studio” (que també utilitzem amb el projecte “THE IETI SHOW“), i utilitzant el meet escollint aquesta càmera virtual creada.

¿Quina és la part empresarial del projecte?

L’alumnat està creant el pla d’una empresa simulada que ofereix el servei d’una app amb la configuració instal·lada per fer trucades hologràfiques des de qualsevol dispositiu i sense la necessitat de tenir un croma darrere.

Aquesta podria ser una solució empresarial que resol el repte de millorar la comunicació a distància. Ja que en les videotrucades actuals es perd la comunicació no verbal (que representa el 55% de la comunicació entre dues persones).

La piràmide hologràfica la pot crear qualsevol persona #DIY o l’empresa Holopix la podria vendre per qualsevol mida de pantalla. De fet, s’han creat prototips per mòbils, tauletes, monitors de 22″ i pròximament per a una pantalla de 75″. Però el pla de viabilitat econòmica del projecte s’enfoca a la subscripció mensual de l’app de trucades hologràfiques, que podria rondar els 14€/mensuals.

¿I ara… Quin és el pròxim horitzó del projecte?

Encara hi ha molts reptes, novetats i sorpreses dins de l’etapa en la qual es troba el projecte. Si voleu tenir notícies actualitzades no dubteu a seguir-nos a les xarxes socials!