Estada d’Erasmus del batxillerat tecnològic a Finlàndia

La setmana passada l’alumnat de 1r de batxillerat tecnològic va poder gaudir d’una estada d’Erasmus a Joensuu, Finlàndia.

Fa dos anys que es va engegar el projecte “Go Green with Smart It”. Es tracta d’un intercanvi d’Erasmus+ (KA2 – Cooperació per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques i KA229 – Associacions d’intercanvi escolar) en el que hi participen 5 centres educatius de secundària que seran (o han estat) un cop al projecte amfitrions per a la resta de centres.

Aquests centres s’han unit per trobar una nova visió de l’ensenyament i l’aprenentatge tenint en compte els factors ambientals globals. El projecte dóna suport a les accions de prevenció del canvi climàtic i del medi ambient realitzades a nivell europeu mitjançant pràctiques, mètodes i eines innovadores per a l’ensenyament, la formació i l’aprenentatge, motiu pel qual per a aquest projecte s’han adaptat els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible)  establerts el 2015 per l’Assemblea General de les Nacions Unides. Els altres centres son procedents de Finlàndia, França, Portugal i Bulgària.

En aquest últim intercanvi l’alumnat ha visitat les instal·lacions d’un centre educatiu finlandès i, entre d’altres, han rebut una xerrada sobre el seu sistema de climatització, el qual és pioner en ensenyament i clau per l’estalvi energètic. També han treballat interculturalment juntament amb companys/es de les altres nacionalitats en un projecte tecnològic en el qual han construït una mini central hidroelèctrica, han dissenyat i construït  amb el programa Autocad part de les peces, i han muntat un circuit elèctric i l’han programat mitjançant la placa Arduino. La construcció al taller d’una central hidroelèctrica s’ha complementat amb una visita a una central hidroelèctrica real i amb una videoconferència amb el personal d’una altra central. Com a producte final han fet un vídeo en el qual s’explica tot el procés realitzat. Per la cohesió de l’alumnat ha estat clau l’equip de professorat finlandès, el qual ha facilitat diferents activitats de descoberta del país i que ha permès aquesta gran experiència per alumnat i professorat participant tant de Cornellà com de les altres nacionalitats.

L’estada a Finlàndia ha estat una experiència brutal tan per a l’alumnat com pels docents i han treballat de valent, a més d’haver pogut gaudir de l’oci. A més, han pogut endinsar-se en la natura, gaudir del fred i la neu, i conèixer de primera mà la societat de Finlàndia, la seva manera de fer i de viure, dins i fora del centre educatiu.

Després de l’estada a Finlàndia, només quedarà visitar Portugal, la qual està prevista a l’abril.

Estigueu atents i atentes a les xarxes de l’institut, twitter i instagram on us expliquem dia a dia les activitats que realitzem al centre i les sortides de les que gaudeix l’alumnat. Seguiu-nos!