Dia Internacional de la Dona a l’ET

Com cada 8 de març diem prou al sexisme, al patriarcat, a la violència contra les dones i al lideratge polític masclista. Des de l’Esteve Terradas volem reivindicar els drets de les dones i el dret a tenir polítiques públiques amb perspectiva de gènere. Les dones seguirem lluitant perquè es reconeguin els nostres drets i ho farem amb veu pròpia sense permetre que ningú ho faci per nosaltres. Les nostres mentores han de ser dones emprenedores i el talent femení ha d’estar present i ser visible en tots els àmbits de la societat on no ha de tenir cabuda la bretxa de gènere.

Celebrem el Dia Internacional de la Dona, en el qual aprofitem per reivindicar el feminisme: les dones hem dit prou, i aquest prou no s’esgotarà fins que la igualtat real i efectiva entre dones i homes sigui una realitat, aquí i arreu del món. El Dia Internacional de les Dones és un moviment polític que lluita pels drets humans, la igualtat i la justícia. I se suma a la lluita contra el racisme, el classisme, la xenofòbia i la fòbia al grup LGTBIQ+.

El nostre centre té com a fita tenir una vida acadèmica lliure de violències, estereotips i rols de gènere i de discriminacions de qualsevol mena, i per aquest motiu denunciem qualsevol tipus de violència i discriminació sexista, així com qualsevol agressió per motius d’orientació o identitat sexual. També reivindiquem una educació pública, laica, inclusiva, feminista i en català, que faci créixer lliures nenes i nens. Cal educar els nostres infants en els valors de la igualtat de gènere i posar en valor la lluita feminista i la perspectiva de gènere des dels primers trams educatius fins a la universitat.

Per tots aquests motius el nostre centre aplica el seu Projecte de Coeducació des de l’any 2007.

Què ens aporta aquest tipus de metodologia?

La coeducació comporta la promoció d’una educació que potencia la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com la integració de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge de la perspectiva de gènere. La coeducació també és el primer esglaó per a la  prevenció de la violència masclista.

És el mètode d’intervenció educatiu que va més enllà de l’educació mixta, les bases del qual es fonamenten en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de nens i nenes independentment dels seu sexe. Coeducar significa, doncs, educar des de la igualtat de valors de les persones.

Quines accions s’han dut a terme aquest curs escolar 21-22?

Enguany, s’han realitzat diferents accions des del departament de Socials, Català i Ciències. Els alumnes de segon d’ESO han fet una investigació sobre dones medievals i islàmiques, quart d’ESO han fet una exposició sobre el paper de les dones en la revolució francesa, els alumnes de l’optativa de coeducació han realitzat una reflexió sobre les disfresses de Carnestoltes i els estereotips i els espais que senten com a insegurs del centre i els alumnes de quart d’ESO faran una biografia de les seves àvies, i en faran difusió a través d’una exposició als passadissos del centre que durà el nom de “la veu de les invisibles”.