VOLEM MÉS VERD A L’ESCOLA!

El grup de la Cripta Güell tenim un repte entre mans!

Després de descobrir la BioArquitectura i de compartir la importància de cuidar el nostre entorn, ens fixem en la nostra escola i els seus espais. Valorem entre tots i totes que manca més “verd” i pensem de quina manera podríem nosaltres canviar això. Ràpidament sorgeix la idea de plantar en algun espai, recordem que abans teníem un petit hort i que inclús nosaltres volíem reconvertir-lo en jardí quan érem Rovellons i parlàvem d’abelles. Aquest espai però, ara no podem fer-lo servir, les i els patufets l’han transformat en un lloc per jugar i li estan treien molt de suc. Seguim pensant en altres propostes i sorgeix la idea de plantar un arbre al pati de petits, plantar flors en torretes i construir alguna estructura al costat de la cuineta de mitjans o crear un jardí o hort vertical en algun espai del pati de grans i mitjans. Abans de decidir-ho dediquem un minuts a parlar sobre què és un repte i què no, la importància de pensar i seguir un procés que impliqui investigar i posar-nos a prova fent servir les nostres pròpies eines i estratègies per poder fer/crear/construir alguna cosa útil entre tots i totes. Aquesta conversa ens porta a descartar la primera de les idees, plantar un arbre, sabem que això no ens suposarà una gran feina. Pasem a decidir i la idea de crear un jardí o hort vertical ens entusiasma a una gran majoria.

Dies després busquem idees als Chromebooks que ens serveixin d’inspiració, aprenem a descarregar fotografies d’internet i les imprimim. Les anem classificant segons els materials fets servir i valorem quines propostes són més adequades segons les nostres possibilitats i el temps del que disposem. Arribem a la conclusió que podem construir-ho a partir d’ampolles i garrafes de plàstic que reciclarem i decidim començar a recollir cadascú a casa seva. Més tard baixem al pati i passegem amb la finalitat de buscar el millor espai. Valorem diversos racons fins que, finalment, coincidim tots i totes: al passadís al costat del gimnàs pot ser possible i, a més a més, falta verd!