APILO XII, piles i contaminació

L’Apilo XII és un projecte que pretén conscienciar als nens i nenes de la importància de reciclar les piles. En Jordi ha vingut a l’escola a explicar-nos perquè és tan important reciclar les piles. Ens ha explicat que les piles poden contaminar molt si no es tracten adequadament; les més petites, les anomenades de botó, són les més contaminants. Ens ha explicat també com poden acabar contaminant el sòl, els rius o els aqüífers. La bona notícia és que si es reciclen bé, se’n pot reutilitzar una part molt gran dels seus components. Els nens i nenes de 5è li han fet moltes preguntes al Jordi i han mostrat molt interès per tot el que ens explicava. Per acabar hem fet una pila amb una llimona, un clau i una moneda de 5 cèntims, amb tot això i uns cables hem encès una petita làmpada.

La gent d’Apilo XII ens ha portat un contenidor de piles a l’escola, si entre tots recollim moltes piles podríem arribar a guanyar un premi de 3.000 euros. Us animem a portar totes les piles que ja no us funcionen a l’escola.