Setmana del 8 de març a Les Aigües

El divendres 8 de març serà el dia internacional de les dones. Els motius de la reivindicació són encara les desigualtats i discriminacions que continuem patint les dones en l’àmbit  laboral,  acadèmic i social.

El Projecte Educatiu de l’escola contempla la coeducació i els drets de les persones en un món d’igualtat d’oportunitats, per tant és el nostre compromís diari treballar de manera transversal i constant  la igualtat de gèneres.

De totes maneres la setmana del 8M i durant tot el mes de març, en especial, ens volem solidaritzar amb la causa feminista treballant-la i donant-li visibilitat amb més intensitat que mai i ho fem amb les següents accions:

• Hem elaborat decoració amb el reconeixement d’algunes dones importants de la història de la humanitat i que han estat invisibilitzades. Les podreu veure als vidres del vestíbul durant tot el trimestre.
  • Crearem missatges reivindicatius que penjarem als vidres de l’escola. Us convidem a fer-ne més a casa i portar-los a l’escola perquè també els pugueu penjar.
  • Els grups de 3r i 4t estan treballant diverses dones del món de la ciència, les lletres, l’art, l’arquitectura… que amb la seva valentia i determinació han fet que les nostres vides siguin millor: Rosalind Franklin, Ada Lovelace, Simone de Beauvoir, Vivienne Westwood… Aquí podeu veure una mostra de les seves produccions.
  • Llegirem els llibres que la Comissió de Coeducació ha seleccionat per tal de fomentar la igualtat de drets i la diversitat afectiva amb títols com: Daniela la pirata, Les noies són de ciències, La rateta que llegia  a l’escoleta, Les noies són guerreres, El llapis màgic de la Malala, Quan les nenes volen alt, La princesa rebel, Arturo y Clementina, Les noies van on volen… entre molts d’altres. A 1r lectura del conte Les nenes volen alt. A 2n lectura de Cuentos de buenas noches para niñas rebeldes i escriptura de la meva Superheroïna.

• Farem una anàlisi i reflexionarem sobre els continguts d’alguns curts que visionarem.

• Els grups de 5è i 6è gaudiran de les lectures de la subscripció del Petit Sàpiens que aquest mes de març el dedica a dones que han marcat el seu temps: Maria Sibylla Meiran, la primera dona europea que va fer una expedició científica a Amèrica del Sud;  Malala Yousafzai, la nena pakistanesa que va plantar cara a l’exèrcit per a poder estudiar o Heddy Lamarr, l’actriu austríaca que va inventar codis de transmissió de ràdio durant la Segona Guerra Mundial.