21 de febrer, Dia Internacional de la Llengua Materna

El 21 de gener és el Dia Internacional de la Llengua Materna, per això us volem donar un missatge amb les vint llengües maternes que tenim presents a l’escola i també en ucraïnès ja que aquesta setmana farà un any de l’inici de la guerra a Ucraïna. És per això que hem escollit la paraula PAU en totes les les llengües.

El Dia Internacional de la Llengua Materna va ser proclamat per la UNESCO el novembre del 1999 en reconeixement de tres joves estudiants de Bangla Desh que van morir el 21 de febrer de 1952 en defensa de la seva llengua, el bangla, per tal que fos reconeguda com una de les dues llengües pròpies del que aleshores era Pakistan.

La llengua és l’instrument més poderós per a la preservació i el desenvolupament del patrimoni cultural, tangible i intangible, que tenim. Per aquest motiu és tan important reconèixer el valor de la diversitat lingüística i cultural i la promoció del plurilingüisme a les aules.

Amb aquest gest simbòlic complementem el Projecte Multicultural de Les Aigües que dona el protagonisme cada mes a una de les cultures presents a l’escola. Ens dona el tret de sortida per iniciar la revisió del mural plurilingüístic que aquest mes de febrer exposarem al vestíbul d’accés a la Biblioteca Les Aigües. Durant aquest trimestre el revisarem i ampliarem les llengües maternes de les famílies que us heu afegit aquest curs. Quan tinguem el mural enllestit us convidarem a visitar-lo i a afegir-hi expressions i paraules amb totes les llengües de l’escola.