Mobilitat Erasmus + Visita a Torrededembarra de l’alumnat turc

MOBILITAT ERASMUS+ DELS TURCS A TORREDEMBARRA

Dins de la mobilitat GreenEcoHealth, hem tingut la visita de la delegació turca amb alumnes, professors i el director del centre Buca Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi. A més de gaudir de l’experiència, el nostre alumnat ha pogut complir amb els objectius establerts dins de la nostra mobilitat. A continuació, un deixem una crònica feta pels alumnes:

Els nostres companys turcs van arribar el diumenge 6 de novembre i els vam recollir a l’estació de tren de Torredembarra. Al principi estàvem molt nerviosos per haver de parlar en anglès i per no saber com saludar-los. A la tarda, després d’instal·lar-los a les nostres cases, vam anar a donar un tomb pel poble i vam aprofitar per conèixer-nos millor.

El dilluns vam fer unes presentacions tant sobre Torredembarra com d’Izmir i els nostres respectius instituts. D’aquesta forma, hem conegut més la seva cultura i costums. Més tard, els vam ensenyar tot l’institut explicant el nostre funcionament. Al migdia, tots els participants d’Erasmus vam anar a l’herbolari local de Torredembarra ja que era una activitat organitzada dins del seu programa “Herbal heritage”. Vam tornar a l’institut per fer una pràctica sobre la clorofil.la dirigida per la Marta Curriu, professora de biologia. Per la tarda, vam portar als nostres companys turcs a la bolera, on vam passar una bona estona. Durant tot el dia, hi havia moments en els quals ens va costar entendre’ns amb ells, però com un dels objectius era practicar l’anglès, vam intentar expressar-nos i vam anar millorant la nostra comunicació.

El dimarts, vam treballar al 100% l’objectiu número 2 de la nostra mobilitat:d desenvolupar estratègies per promoure hàbits saludables a través del coneixement del medi natural i dels seus beneficis. Vam fer una excursió pels camins de la costa des de l’estació d’Altafulla fins a la platja de la Mora a Tarragona. Vam poder contemplar la natura, els paisatges i la Costa Daurada. Després, vam anar al Bosc de la Marquesa a conèixer la diversitat i tipus de plantes que es poden trobar, i bé que vam aprendre de botànica aquell dia! Ja una vegada acabades les activitats vam anar tots a visitar la ciutat de Tarragona i al final vam acabar de compres al Parc Central, bons records es van comprar aquella tarda.

El dimecres, els nostres amics turcs van visitar l’Hort de la Sínia, a Altafulla, on van conèixer més sobre el medi natural i els seus beneficis. Van visitar el jardí dels sentits, fent un taller sobre les plantes aromàtiques i medicinals. Per la tarda, vam gaudir molt cuinant plats típics tant d’Espanya com de Turquia i va ser una bona manera d’aprendre més sobre les nostres cultures, treballant altra vegada amb diversos objectius.

El dijous, ens vam reunir a la sala d’actes i els nostres petits amics turcs ens van fer un taller de productes que utilitzen ells, com sabons, espècies, dolços… Inclús van ser tan amables que ens van deixar agafar alguna cosa per a nosaltres. Un cop finalitzada aquesta activitat, ens vam dirigir al bibliojardí. Cadascú va portar el plat que havia cuinat el dia anterior, i vam separar en dos taules el menjar espanyol del turc. Nosaltres vam portar productes típics de la terra com crema catalana, croquetes, truita de patates, panellets i pa amb tomàquet, tot cuinat per nosaltres. Ells amb productes òbviament d’aquí van preparar els seus plats més típics que la veritat és que estaven realment bons. Es podria dir que ens vam ficar les botes, i ens vam adonar com la gastronomia és una gran manera de compartir cultura. Un cop tots amb la panxa plena, va arribar el millor moment de tots, vam compartir les danses més típiques de cada cultura. Ells ens van ensenyar un vals típic del seu institut i nosaltres el sardanenco i les sardanes. Sens dubte, un d’aquells dies que mai oblidarem.

En conclusió, vam gaudir molt de l’experiència i de la seva companyia dins del programa Erasmus+. Ja estem ansiosos per anar nosaltres a visitar-los.